صدور حبس و منع از رانندگی برای متخلف برداشت شن و ماسه

یک متخلف برداشت شن و ماسه رودخانه در شفت به حبس و منع از رانندگی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت گفت: با توجه به تکرار جرم یکی از متخلفان برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای، دادگستری شهرستان، این متخلف را به یک سال حبس تعزیری و منع از رانندگی با وسائل نقلیه موتوری با قابلیت حمل شن و ماسه محکوم کرد.

وی افزود: عرصه‌های طبیعی از جمله رودخانه‌های شهرستان تحت کنترل و پایش یگان حفاظت محیط زیست بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برداشت با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت همچنین از کشف دو رشته تور زیر آبی به همراه ۲۱ قطعه ماهی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و پایش از رودخانه‌های شهرستان، دو رشته تور زیر آبی به همراه ۲۱ قطعه ماهی رودخانه‌ای از ۲ متخلف کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

رضا زمانی افزود: استفاده از تور زیر آبی و تور سالیک (پرتابی) از روش‌های ممنوع صید ماهیان در رودخانه‌های استان است و این نوع صید موجب نابودی نسل ماهیان می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه اقدامی که موجب تهدید و یا تخریب محیط زیست می‌شود مراتب را به شماره ۳۴۷۸۶۳۵۹ اداره محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

تعزیر عامل برداشت شن و ماسه غیر مجاز در شفت

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار