وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

مجازات خریداران پایان‌نامه‌های غیرقانونی در کنار فروشندگان/ پایان نامه سودجویان باطل می‌شوند

غلامی گفت: افرادی که اقدام به خرید پایان‌نامه غیرقانونی کرده‌اند در کنار فروشندگان پایان نامه‌ها مجازات می‌شوند.

خریداران پایان نامه‌های غیر قانونی در کنار فروشندگان مجازات می‌شوند/ پایان نامه سودجویان باطل خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج علم و فناوری بخش مهمی از زندگی انسان به شمار می‌رود، علم می‌تواند سبب توسعه سطح زندگی مردم شود.
 
وی با بیان اینکه ترویج علم و فناوری باید در فضای عمومی انجام شود، گفت: بسیاری از مراکز علمی دانشگاهی فرصت ندارند که در راستای ترویج علوم قدم بردارند و در این راستا باید گرو‌ه‌هایی از نهاد‌های مختلف برای ترویج یافته‌های علمی مردم تلاش به سزایی کنند.
 
وزیر علوم با اشاره به پلمپ مراکز پایان نامه فروشی گفت: بحث شد و شکل گیری مراکز که به تدوین مقالات و پایان نامه‌ها مشغول هستند سبب شد تا تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی از این موضوع سوء استفاده کنند.
 
غلامی ادامه داد: تمام وقت بودن افراد از خصوصیات بارز تحصیلات تکمیلی است؛ اگر یک فرد در طی چهار سال مسئولیت مهمی که در کشور دارد باید در همان دوره هم پیشرفت کند و جای سوال است که چرا برخی افراد از طریق مدارک غیر قانونی دست به انجام این کار‌ها زده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه قانون مقابله با تقلب در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید وزارت علوم با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی به این حوزه ورود پیدا کند.

وزارت علوم نمی‌تواند با متخلفان به صورت قانونی برخورد کند

وزیر علوم ادامه داد: وزارت علوم نمی‌تواند با متخلفان به صورت قانونی برخورد کند لذا با همکاری مراکز قانونی توانست تعدادی از مراکز غیر قانونی را تعطیل کند.

غلامی ادامه داد: ۲۵ مرکز در و واحد غیر قانونی فروش مدارک در حال بررسی هستند و تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه با استفاده کنندگان از خدمات غیر قانونی هم برخورد می‌شود، گفت: متقاضیان و سفارش دهندگان این خدمات غیر قانونی هم تحت برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

علوم و فناوری یادآوری کرد: افرادی دست به تخلفات علمی زده باشند چه دانشجو و چه استاد در کمیته‌های انضباطی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و در صورت کسب امتیاز آن امتیاز‌ها لغو خواهند شد و پایان نامه آن‌ها باطل می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار