افزایش ۱۰ درصدی شمار حامیان آغاز روند استیضاح ترامپ

نظرسنجی ان‌بی‌سی‌نیوز و وال استریت ژورنال حاکی از افزایش شمار کسانی است که خواهان آغاز روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

افزایش ۱۰ درصدی شمار حامیان آغاز روند استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد تعداد کسانی که خواهان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند، نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال، که روز گذشته منتشرشد، نشان داد ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در حال حاضر شواهد کافی برای آغاز روند استیضاح ترامپ وجود دارد که نسبت به میزان مشابه ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی جدید نشان داد که تعداد دموکرات‌های که خواهان آغاز روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا هستند، افزایش یافته است. در حال حاضر ۴۸ درصد از دموکرات‌ها خواهان استیضاح او هستند، این در حالیست که ماه گذشته ۳۰ درصد از دموکرات خواهان این موضوع بودند. همچنین ۶ درصد از جمهوری خواهان نیز خواهان استیضاح ترامپ هستند. نتایج نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان داد ۲۴ درصد از آمریکایی‌ها بر این باور هستند که کنگره باید روند تحقیقات درباره وجود شواهد کافی برای اجرای استیضاح ترامپ در آینده را آغاز کند.

این نظرسنجی به دنبال اظهارات رابرت مولر در ماه می صورت گرفت. بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اگر تیم او اطمینان داشت که ترامپ مرتکب جرمی نشده است، حتما این موضوع را اعلام می‌کرد.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در فاصله ۸ تا ۱۱ ماه میلادی جاری با مشارکت هزار نفر صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار