فاضلاب ۵۰ درصد روستا‌های کردستان جمع آوری و دفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان گفت: براساس آمار‌ها در حال حاضر فاضلاب ۵۰ درصد از روستا‌های این استان جمع آوری و هدایت می‌شود البته نیاز است نسبت به دفع بهداشتی فاضلاب در این روستا‌ها اقدام کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیق محمدزاده گفت: اگر چه کار خوبی صورت گرفته، اما فاضلاب رهاسازی شده وارد محیط زیست می‌شود و به آب‌های زیرزمینی یا سطحی نیز آسیب وارده کرده و موجب آلودگی آن می‌شود.

وی میزان بهره مندی از دفع بهداشتی فاضلاب در روستا‌های استان را ۱، ۷ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با ۴۵ صدم درصد میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون اعتبارات اجرای دفع فاضلاب به شرکت آبفار واگذار نشده این مشکل در سراسر کشور وجود دارد و کار زیادی در این زمینه صورت نگرفته است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه ۱۶۷ روستای استان فاقد لوله کشی آب شرب هستند، اضافه کرد: آب شرب مورد نیاز این روستا‌ها اغلب از چشمه‌ها و دیگر منابع آبی تامین می‌شود.

وی گفت: کار لوله کشی این روستا‌ها یک بار با مشارکت خود مردم و جهادسازندگی انجام شده، اما با توجه به عمر بیش از ۲۵ سال آن، این شبکه‌ها نیازمند بازسازی هستند که اجرای این طرح در دستور کار شرکت آبفار است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.