بهره برداری از ۲۰ کیلومتر بزرگراه اردبیل - مشگین شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه اردبیل - مشگین شهر تابستان امسال در سفر رییس جمهوری به استان بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بزرگراه اردبیل به مشگین شهر به طول ۸۵ کیلومتر اجرا می‌شود که تاکنون ۴۵ کیلومتر از طول مسیر تکمیل و به بهره برداری رسیده است و بقیه آن در دست اجراست.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه نیز طبق برنامه ریزی در سفر رئیس جمهوری به استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اعتبارات این پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه محور اردبیل - مشگین شهر در سال ۹۶ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که در سال ۹۷ اعتبار این پروژه به ۱۴۰ میلیارد ریال و در سال جاری هم به ۲۴۰ میلیارد ریال رسید.

حیدری بیان کرد: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیر قابل کتمان است و برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است.

وی افزود: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدام‌های ضربتی در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به محدودیت‌ها در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی در کشور گفت: ساخت دست کم سالانه ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان برنامه ریزی شده تا در پایان چهار سال دولت به میانگین کشوری برسد.

حیدری اعلام کرد: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل برای بلند مدت برنامه ریزی شده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ع

احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.