اجرای ۴۵۰ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهری کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان گفت: در مجموع ۴۵۰ کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه خانه نیز در مراحل پایانی کار است.

اجرای ۴۵۰ کیلومتر از پروژه فاضلاب شهری کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهر کرمان امروز در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و شرکت فولاد بوتیا مجری تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمان با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر کرمان از سال ۷۶ گفت: این پروژه تاکنون براساس منابع دولتی که سالانه رقم پایینی در حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان بوده، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در مجموع ۴۵۰ کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه خانه نیز در مراحل پایانی کار است.

طاهری به اهمیت اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان پرداخت و تصریح کرد: سطح آب‌های زیرسطحی در بافت قدیم شهر کرمان بالاست و این مشکل در مورد غرب شهر کرمان نیز وجود دارد و لازم است که طی دو سال آینده در مورد آن اقدام جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان گفت: در مقطعی سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان وارد شد، اما به دلیل عدم تامین نقدینگی، مجبور شدیم پیمانکار را کنار گذاشته و مزایده و فراخوان جدیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به ورود شرکت فولاد بوتیا برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمان، اظهار کرد: قراردادی به مبلغ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای مدت ۲۹ سال با فولاد بوتیا منعقد شده که فاضلاب شهر کرمان را طی مدت پنج سال به اتمام برساند و پساب حاصل از آن صرف صنعت و کارخانه‌های شرکت بوتیا شود.

طاهری از اجرای فاضلاب شهر سیرجان و همچنین آماده شدن مراحل اجرای فاضلاب زرند خبر داد و گفت: هزینه دو پروژه فاضلاب شهر کرمان و زرند بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است که تیر ماه با حضور وزیر به طور رسمی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی در پیشبرد این پروژه مهم شهر کرمان شد و بیان کرد: اگر اراده‌ای برای انجام کار از سوی همه ادارات نباشد، این پروژه ابتر و ناقص باقی خواهد

 زمانی مجری پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: کاهش سطح ایستایی آب‌های زیرسطحی کرمان و استفاده از آب استحصالی برای چرخه حیات صنعت کرمان را با اجرای این پروژه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: هزار و ۴۵۰ کیلومتر شبکه فرعی، ۱۲ کیلومتر خط انتقال و سه تصفیه‌خانه در جریان پروژه فاضلاب شهر کرمان انجام می‌شود.

زمانی افزود: شرکت فولاد بوتیا بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان کرمان انجام داده است.
همچنین قنبری؛ معاون شهردار کرمان نیز در این جلسه گفت: عمده خرابی‌ها در معابر شهر کرمان ناشی از حفاری‌هاست، روزانه ۳۰۰ تن آسفالت به مناطق چهارگانه شهرداری جهت لکه‌گیری داده می‌شود که عمدتا ناشی از حفاری‌ها هستند.

وی عنوان کرد: شهرداری برای اجرای پروژه همکاری لازم را دارد، اما درخواست داریم تا کار با سرعت و دقت نظر در کاهش تخریب انجام گیرد.
انتهای پیام/ح

اجرای پروژه فاضلاب شهری کرمان

برچسب ها: فاضلاب ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.