تسریع عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی منطقه پارسیان با امضای تفاهم نامه

تفاهم نامه طرح ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی منطقه پارسیان امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،تفاهم نامه طرح ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی منطقه پارسیان میان مدیران عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امضا شد.

بر اساس این یادداشت تفاهم استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان تسهیل می‌شود و عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی در این منطقه شتاب بیشتری می‌گیرد.

مدیرعامل ایمیدرو از تولید ۱۵ میلیون تن محصول پتروشیمی در منطقه پارسیان خبر داد و گفت: در آینده این منطقه قطب سوم پتروشیمی کشور می‌شود.
خداداد غریب پور گفت:با سرمایه گذاری‌های جدید و بهره برداری از ۱۴ طرح پتروشیمی، ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.
وی در حاشیه امضای تفاهم نامه طرح ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی منطقه پارسیان گفت: در نتیجه اجرای طرح‌های پتروشیمی در این منطقه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌شود.

غریب پور افزود: در نظر داریم تا سایر صنایع از جمله صنعت آلومینیوم و پتروپالایشگاه‌ها را در این منطقه طراحی و راه اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: طبق برنامه قرار است از ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت منطقه ویژه پارسیان حدود ۲ هزار هکتار آن به صنایع پتروشیمی واگذار شود که با راه اندازی مجتمع‌های پتروشیمی، این منطقه پس از عسلویه و ماهشهر هاب سوم پتروشیمی کشور می‌شود.

وی افزود: به منظور تامین زیرساخت‌های آب و برق مورد نیاز این منطقه و ساخت و تجهیز بندر تاکنون هزار و دویست میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار هرمزگان گفت: براساس این تفاهم‌نامه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه تعیین صلاحیت واحد‌های پتروشیمی را که بخواهند در پارسیان مستقر شوند، به عهده دارد.

فریدون همتی افزود: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است.

استاندار هرمزگان گفت: اجرای هر یک از طرح‌های پتروشیمی اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر رابه دنبال دارد.
انتهای پیام/ر

توسعه صنعت پتروشیمی پارسیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.