تولید ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن محصولات زراعی در استان همدان

۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن انواع محصولات  زراعی کشاورزی دراستان همدان امسال برداشت می‌شود.

تولید ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن محصولات زراعی در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،امیر لاهوتیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: این میزان محصولات زراعی از ۶۱۹ هزار و ۱۱۷ هکتار زمین آبی و دیم استان برداشت می‌شود.

 وی با بیان اینکه ۳۸ درصد زمین‌های بخش کشاورزی استان همدان به مزارع اختصاص دارد افزود: بیش از ۷۰ درصد تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان  تولیدات محصولات زراعی هستند.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۳۹۲ هزار و ۵۲۶ هکتاربه کشت گندم دیم و آبی استان اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود ۶۸۲ هزار تن گندم تولید و با قیمت هزار و ۷۰۰ تومان خریداری شود.

لاهوتیان با بیان اینکه امسال ۴۳ هزار هکتار ازمزارع استان هم قرار بود زیر کشت جو برود افزود: تا کنون ۴۴ هزار و ۱۵۰ هکتار کشت شده است و با قیمت خرید تضمینی هزار و ۶۹۰ تومان خریداری می‌شود.

وی از کشت ۶ هزار هکتار کلزا امسال در استان همدان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تن کلزایی که قرار برداشت شود را دولت ۳ هزار و ۲۳۴ تومان خرید تضمینی می‌کند.

امیر لاهوتیان ادامه داد: کشت سیب زمینی تابستانه در ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار و کشت پاییزه در ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان همدان امسال انجام می‌شود و پیش بینی‌ها از تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن سیب زمینی  است.

 وی زیر  کشت رفتن ۸ هزار و ۵۰۰ هکتارزمین برای کشت چغندر قند در استان همدان هم خبر داد و گفت: تولید این محصول امسال در استان به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

انتهای پیام/ا

تولید ۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان همدان در بخش زراعی

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.