ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به گیلان در تعطیلات اخیر / قلعه رودخان، رتبه نخست بازدید گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۶۴ نفر مسافر در ایام تعطیلات عید سعید فطر به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: گیلان در تاریخ ۱۳ الی ۱۷ خرداد ماه به مناسبت عید سعید فطر، میزبان ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر مسافر شب اقامت بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار به دست آمده تعداد ۴۸۷ هزار و ۵۳۹ دستگاه خودرو در این ایام وارد استان گیلان شدند، افزود: تعداد مسافران ورودی به استان نیز ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۶۴ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار گردشگر در تعطیلات هفته گذشته از موزه‌های گیلان بازدید کردند، اظهار داشت: با توجه به آمار نهایی به دست آمده، تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان ۱۵هزار و ۶۶۵ نفر بوده است.

امیر انتخابی تصریح کرد: قلعه رودخان با ۷ هزار و ۲۵ نفر رتبه نخست، موزه میراث روستایی گیلان با ۴ هزار و ۱۵۹ نفر در رتبه دوم و موزه ماسوله با ۳ هزار نفر، موزه حیات وحش با یک هزار نفر، موزه لاهیجان با ۲۱۱ نفر و موزه رشت با ۱۷۰ نفر به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم را کسب کردند.

انتهای پیام/ع

اقامت حدود ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار گردشگر در گیلان در تعطیلات هفته گذشته

برچسب ها: گردشگری ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.