برگزاری هشتمین دوره مسابقات کشتی با چوخه کشور در نیشابور

هشتمین دوره مسابقات کشتی باچوخه قهرمانی کشور جام بزرگداشت سرداران و شهدای شهر بار امروز در شهر بار نیشابور آغاز شد.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات کشتی با چوخه کشور در نیشابوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا ترشیزیان رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور گفت: این رقابت‌های یک روزه با حضور ۱۱۰ چوخه کار در وزن‌های ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و به علاوه ۹۶ از شهر‌های مشهد، فاروج، بجنورد، قوچان، اسفراین، جوین، تربت حیدریه و نیشابور برپا شده است.

وی افزود: گود شهر بار همه ساله هنگام برگزاری مسابقات کشتی باچوخه پذیرای ١٥هزار تماشاچی و علاقه‌مند از سراسر کشور است، ولی امسال هماهنگ نبودن مسئولان و برگزاری همزمان این مسابقات در بجنورد، گناباد و نیشابور باعث کاهش کمیت و کیفیت مسابقات شده است.

مجتبی باری مسئول انجمن ورزشی چوخه نیشابور نیز گفت: طرح جامع گود کشتی شهر بار برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی ۷ سال پیش تهیه شده و به منظور تکمیل، ساخت رختکن، جایگاه میهمانان ویژه و سرویس‌های بهداشتی نیازمند ۴ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: همه هزینه‌های اجرایی این مسابقات از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و با اینکه نیشابور یکی از قطب‌های این ورزش است، ولی از داشتن یک گود کشتی محروم است و کشتی چوخه نیشابور مورد بی توجهی بوده و جایگاه آن تنزل یافته است.

مسئول انجمن ورزشی چوخه نیشابور گفت: برای احداث گود چوخه در نیشابور ۱۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام//آ. ف


آغاز مسابقات کشتی باچوخه قهرمانی کشور در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.