فرماندار بهبهان:

آتش در بهبهان مهار شد/ خطر هنوز رفع نشده/ آتش در حوزه کهگیلویه و بویراحمد همچنان شعله ور است

فرماندار بهبهان گفت: درحال حاضر با کمک نیرو‌های امدادی و مردم آتش مهار شده و بررسی‌ها برای جلوگیری از وقوع مجدد آتش سوزی ادامه دارد.

محمد حری، فرماندار بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ۲ منطقه این شهرستان گفت: عمده آتش سوزی در مناطق جغرافیایی بهبهان از جمله؛ خائیز، علمدار، تنگه تکاب با کمک نیرو‌های امدادی، بسیج و مردم آتش در جنگل‌های این شهرستان مهار شده، اما بصورت ۱۰۰ درصد نمی‌توان گفت که خطر رفع شده است.

وی افزود: با پرواز پهپاد، مناطق صعب العبور در حال بررسی هستند و بدلیل روشن بودن هوا و خنثی شدن شعله‌های آتش، نیاز به بررسی‌های بیش تری وجود دارد که بتوانیم مهار کامل آتش را اعلام کنیم.

حری بیان داشت: اما حجم آتشی که شامگاه گذشته شاهد آن بودیم، فعلا مهار شده، امیدواریم با وزش باد دوباره شعله ور نشود.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از آتش سوزی جنگل های بهبهان


آتش در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان شعله ور است

فرماندار بهبهان در ادامه اظهار کرد: در منطقه تنگ بند و بالای منطقه تشان حوزه استان کهگیلویه و بویر احمد آتش همچنان شعله ور است و نیرو‌های مردمی، بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، دستگاه‌های دولتی، اداره منابع طبیعی و محیط زیست در تلاشند از پیشروی آتش جلوگیری کنند تا بالگرد‌های آب پاش به منطقه برسند.

این مقام مسئول اذعان داشت: نیرو‌های امدادی این استان وارد عمل شده اند و درحال مهار آتش هستند و امیدواریم با مهار به موقع به بهبهان سرایت نکند.

تاکنون بالگرد به بهبهان نرسیده است

محمد حری تصریح کرد: تا لحظه مخابره خبر، بالگرد آب پاش از اهواز به بهبهان نرسیده و دسترسی به مناطق صعب العبور امکانپذیر نیست، بررسی این مناطق فقط با بالگرد امکانپذیر است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به منطقه برسد و بررسی‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید: پیشروی آتش از کوه‌های تنگه بن به سوی بهبهان


آتش سوزی در ۲ منطقه همزمان با رعد و برق رخ داد

وی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب در سال آبی شاهد بودیم، پوشش گیاهی پر تراکم در مناطق کوهستانی بهبهان، آتش سوزی در ۲ منطقه مذکور همزمان با رعد و برق رخ داد، ولی بررسی‌های بیش‌تر انجام خواهد شد تا علت دقیق حادثه مشخص شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.