پیرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احقاق حق مستضعفان جهان، اصلی‌ترین گفتمان امام در عرصه سیاست خارجی بود

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در ارزیابی راهبرد سیاست خارجی امام خمینی (ره) و تاکید ایشان بر توجه به مظلومان جهان نکاتی را بیان کرد.

در شش سال گذشته دولت فضای عزتمندانه‌ای در رویارویی با غرب نداشتیممحسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو باخبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) به ارزیابی راهبرد ایشان در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: حضرت امام دارای یک نگاه ایدئولوژیک در عرصه سیاست خارجی بوده و درعین حال فضای نظام بین الملل را نیز به خوبی می‌شناختند به بیانی دیگر ایشان هم استکبار ستیز، مخالف ظلم در جهان و هم قائل به احقاق حق مستضعفین در جهان بودند؛ موضوعی که هم شامل فضای داخل کشور و هم خارج از کشور می‌شد.

وی ادامه داد: نگاه ایشان در راستای حمایت و دفاع از تمامی مستضعفین عالم بود و گفتمان امام هر ابرقدرتی اعم از انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای غربی که قصد ظلم به مظلومان جهان را داشتند، شامل می‌شد، از همین رو نیز دفاع از مظلوم همواره به عنوان یک آرمان همیشگی در جمهوری اسلامی مطرح بوده و دنبال می‌شده است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در ارزیابی عملکرد مسئولان در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر نوع ادبیات مسئولان ما بخاطر اینکه احساس می‌کنند از جانب کدخدا ناامید شده اند، مقداری با بی آرمانی شده است اما متأسفانه در گذشته همه مشکلات را  به مذاکره با کدخدا و غرب گره زده بودند، که البته  از نوع عزتمندانه هم نبود بلکه از نوع روابط پایین دست بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهم منصفانه قضاوت کنم باید بگویم که دست کم در شش سال گذشته در دولت فضای عزتمندانه‌ای در رویارویی با غرب نداشتیم و آن چیزی که آرمان حضرت امام و ایدئولوژی انقلاب اسلامی بود هرگز محقق نشده و همواره زیر پا گذاشته شده است و علتش هم این است که متاسفانه خیلی از مسئولین ما مرعوب غرب و آمریکایی‌ها هستند.

پیرهادی در ادامه بسیاری از مسئولان را شیفته رابطه با غرب دانست و افزود: درمجموع باید گفت که  تا نگاه عزتمندانه‌ای به کشور،  پشتوانه‌های مردمی خود  و آرمان‌هایمان نداشته باشیم، مشکلات کشور همچنان ادامه دار خواهند بود و ما در برابر غرب و به خصوص کشورهای قدرتمند دنیا دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: موضوعی که به نظر من به اعتقاد این افراد به گفتمان دینی و انقلابی‌ باز می‌گردد یعنی بسیاری از این اشخاص قائل به سنت‌های الهی نیستند، چرا که اگر قائل به این موضوع باشند که در زندگی دنیایی قدرت اول و آخر خداوند است و باید منافع مخلوق خدا هم عزتمندانه در نظر گرفته شود قطعا این روش و این منش را دنبال نمی‌کردند.

پیرهادی تاکید کرد: متاسفانه باید گفت که  در سال‌های گذشته هرگز این نگاه دنبال نشد و ماحصلش هم این موضوعی است که امروز شاهد آن هستیم مبنی بر اینکه مردم مشکلات اقتصادی،‌ مشکلات اجتماعی و مشکلات اساسی بسیاری دارند و علتش هم این است که شش سال فرصت‌های کشور، ظرفیت‌های کشور از بین رفته است.

این فعال اصولگرا در پایان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز با آن روبه‌رو شدیم به این مسئله بازمی‌گردد که عده‌ای می‌خواستند بنا به آن دیدگاه غلط خودشان از یک کریدور غلط آمریکایی- غربی عبور کنند و گمان می‌کردند که با این روش موفق خواهند شد اما متأسفانه هم عمر یک عده از جوانان کشور و هم زندگی مردم تباه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار