دستگیری شکارچیان سابقه دار غیرمجاز در پارک ملی بمو

رئیس پارک ملی بمو از شناسایی و دستگیری ۴ شکارچی سابقه دار توسط سبز جامگان محیط زیست در پارک ملی بمو خبر داد.

شکارچیان سابقه دار غیرمجاز پارک ملی بمو در کمند قانونعلی آرندی رئیس پارک ملی بمو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: بامداد امروز در پی گزارش افراد محلی مبنی بر مشاهده نور پروژکتور در منطقه محمودآباد پارک ملی بمو، محیط بانان چالاک و همیشه آماده این پارک به منطقه مذکور مراجعت کرده و با خودرو سمند متخلفان مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به سابقه متخلفان، سریعا سه دستگاه خودرو سازمانی به منطقه اعزام شد و با پوشش کامل پس از تعقیب و گریز در زیرگذر منطقه باجگاه، خورو متخلفان متوقف شد.

آرندی ادامه داد: از این شکارچیان دو قبضه اسلحه کلاشینکف و ژ ۳، سه دست لباس استتار، دوربین شکاری و پروژکتور کشف و ضبط شد و خودرو آن‌ها به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه ۴ متخلف شکارچی دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، بیان کرد: مقابله با شکار و صید غیرمجاز گونه‌های جانوری از مهمترین ماموریت‌های محیط بانان ما در سطح استان است.

آرندی با بیان اینکه  پارک ملی بمو  به لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در رتبه سوم قرار دارد،  تصریح کرد: در این پارک بیش از ۱۴۳ گونه جانوری و ۳۵۰ گونه گیاهی وجود دارد.

پارک ملی بمو با مساحت ۴۸ هزار هکتار و طبیعتی زیبا و بکر و غنی از تنوع زیستی گیاهی و جانوری با ارزش و بی نظیر، حاصل حراست و حفاظت خالصانه حافظان محیط زیست ظرف ۵۰ سال اخیر است.

پارک ملی بمو در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بمو

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.