نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی بانوان در قزوین برپا می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در آستانه فرا رسیدن تابستان نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی بانوان کارآفرین در برخی بوستان‌های شهر مانند فدک و الغدیر برپا می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در نشست شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین قزوین با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن تابستان نمایشگاه‌های عرضه محصولات خانگی بانوان کارآفرین در برخی بوستان‌های شهر مانند فدک و الغدیر برپا می‌شوند، گفت: علاوه بر این نمایشگاه‌های موقتی، مکان دایمی عرضه محصولات خانگی و صنایع دستی بانوان کارآفرین استان نیز راه اندازی می‌شود که هم اکنون در مراحل انتخاب مکان قرار دارد.

وی با اشاره به مصوبات دهگانه ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه بانوان اضافه کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های این مصوبات برای رونق اقتصادی در بخش کارآفرینی بانوان استان استفاده شود.

ربیعی ادامه داد: گام اول ما در حوزه مصوبات اقتصاد مقاومتی این بود که توانستیم اختصاص ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان را در سال جاری برای بانوان مصوب کنیم.

وی گفت: همچنین در حوزه‌های دیگر نیز باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال برای ارائه پیشنهاد‌ها و مصوبات استفاده کرد و با طرح مشکلات و موانع در این ستاد‌ها برای چاره اندیشی و تصمیم گیری در سطح استانی و ملی اقدام شود.

ربیعی اظهار داشت: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین با هدف همکاری بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای پیشبرد امور بانوان کارآفرین و حل موانع پیش روی آن‌ها تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکلات در حوزه اشتغال بانوان سرپرست خانوار به نقص قوانین بر می‌گردد که باید آن‌ها را شناسایی و احصا و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس کرد.

ربیعی اضافه کرد: بخش دیگری از مشکلات نیز نه به نقص قانون بلکه نقص در اجرای قوانین مربوط است که باید در این خصوص نیز تکالیف مجریان قانون به آن‌ها گوشزد شود.

این مسئول ادآور شد: بسیاری از زنان مددجوی نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد چندان از مشارکت اقتصادی و توانمندسازی خود استقبال نمی‌کنند تا جایی که حاضرند مبلغ بسیار پایین مستمری را دریافت کنند، اما در شغل خاصی توانمند نشده و درآمد بیشتر کسب نکنند.

ربیعی گفت: رسالت نهاد‌های حمایتی ابتدا تغییر نگرش این زنان است تا با اعتقاد برای ارتقای وضعیت اقتصادی و توانمندسازی خانواده خود اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم آموزش زنان سرپرست خانوار پیش از ایجاد شغل گفت: زنان فعال در مشاغل خانگی، اول محصول تولید می‌کنند و بعد به دنبال بازار می‌روند در حالی که برای موفقیت بیشتر این چرخه باید برعکس شود.

ربیعی از برگزاری دوره‌های جامع آموزش مهارت‌های کسب و کار برای بانوان سرپرست خانوار استان خبر داد و افزود: فاز اول این دوره‌ها امسال با اولویت زنان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

نشست شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.