آدام شیف: حزب جمهوری‌خواه به مکتب فکری ترامپ تبدیل شده است

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد این حزب تبدیل به مکتب فکری رئیس‌جمهور این کشور شده است.

آدام شیف: حزب جمهوری‌خواه تبدیل به فرقه‌ای از شخصیت ترامپ تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد حزب جمهوری‌خواه به مکتب فکری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شده و قانونگذاران این حزب احتمالا به تعهدات قانونی خود عمل نمی‌کنند.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درمصاحبه با‌ ای بی سی به بحث درباره پیگیری موضوع استیضاح رئیس‌جمهور از سوی دموکرات‌ها پرداخت. شیف در این باره گفت از لحاظ روند استیضاح، قانون اساسی اجازه این کار را نمی‌دهد.

شیف در ادامه تاکید کرد البته زمانی که رئیس جمهور مرتکب جنایات بزرگ یا سوء رفتار می‌شود، از استیضاح می‌توان استفاده کرد. این قانونگذار دموکرات افزود باید در این زمینه بررسی کنیم که آیا این اقدام درستی برای کشور خواهد بود. من هنوز متقاعد نشده‌ام.

گزارش اخیر رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را در این کشور بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت: تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار