ستاد دوازدهمین سال موسیقی نواحی ایران فعال شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، دبیر تخصصی جشنواره، رئیس انجمن موسیقی ایران و جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی استان جلسه ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد.

ستاد برگزاری دوازدهمین جلسه موسیقی نواحی ایران فعال شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا علیزاده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر استفاده از ظرفیت‌های استان در برپایی جشنواره‌ای با ابعاد ملی گفت:با آغوش باز پذیرای پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های اهالی موسیقی استان هستیم.

وی افزود: در برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ظرفیت‌های موجود استان استفاده می‌کنیم.

علیزاده بیان داشت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری در سطح ملی و بین المللی اتفاقات تاثیر گذاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری هستند، بنابراین برای برپایی هر چه باشکوهتر دوازدهمین جشنواره از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

علیزاده افزود: حضور استاندار در جلسات شورای سیاست گذاری باعث شده که استاندار و معاونان استانداری، شخصا" روند برگزاری جشنواره را رصد کنند و حمایت نماینده، این نگاه مثبت در استان به وجود آمده است و باعث می‌شود، مجریان و دست اندرکاران برپایی این جشنواره با دلگرمی بیشتری کار‌ها را دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: رویکرد ما این بوده و بر آن تاکید داریم که در برگزاری این جشنواره از ظرفیت‌های جامعه هنری و به ویژه جامعه موسیقی استان کرمان استفاده کنیم، ضمن این با آغوش باز از انتقاد‌های اهالی فرهنگ و هنر در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هنرمندان رشته موسیقی با همیاری، همراهی و ارائه پیشنهاد‌ها و نقدهایشان این حرکت ملی را کمک کنند.

احمد صدری، دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: جشنواره این دوره، مضمون محور است و تلاش ما این است که از همه اقوام ایران نمایندگانی در بخش اصلی جشنواره حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره افزود: جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی ایران در چند بخش موسیقیایی و پیرا موسیقیایی بر پا خواهد شد.

صدری ادامه داد: بخش‌های جنبی، اجرای پیشکسوتان، اجرای جوانان، اجرای خاندان‌های هنر از جمله بخش‌های موسیقیایی جشنواره هستند.

در بخش جنبی نفرات برگزیده جشنواره‌های موسیقی استانی از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به جشنواره معرفی می‌شوندو در بخش اجرای پیشکسوتان نیز تلاش خواهیم کرد تا هنرمندانی که تاکنون به جشنواره نیامدند و کیفیت کار بالایی دارند به جشنواره دعوت کنیم، همچنین در بخش اجرای گروه سنی جوان نیز، برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی نواحی برای اجرا‌های عمومی دعوت خواهند شد.

صدری همچنین در توضیح بخش خاندان‌های هنر گفت: در این بخش از هنرمندانی که در یک خانواده حضور دارند، برای حضور و اجرا در جشنواره دعوت خواهند شد، پدربزرگ، پدر، پسر و نوه هنرمند که در یک منطقه هستند روی صحنه حاضر می‌شوند و هر کدام مقامی می‌نوازند.

دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: در حال رایزنی هستیم تا در حوزه "ایران فرهنگی" نیز هنرمندانی – به صورت تکنواز_ در معرفی موسیقی منطقه و کشور خودشان حضور داشته باشند.

در این جلسه همچنین ثابت نیا، رئیس انجمن موسیقی ایران گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره‌ای مهم و اثرگذار است واین جنس از موسیقی با زندگی، کار، عزا و غم و شادی مردم و جامعه آمیخته است.

وی تصریح کرد: دقت در ریزه کاری‌های برگزاری یک جشنواره، تفاوت برپایی یک جشنواره خوب با یک جشنواره عالی است.
انتهای پیام/ح

ستاد موسیقی نواحی در کرمان فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.