مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

احتمال افزایش سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان / اختلال در تردد جاده ای

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می‌رود از فردا بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شود.

احتمال افزایش سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستانمحسن حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: از فردا تا روز چهارشنبه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان شدت می‌گیرد به طوری که انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد به بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی سرعت وزش باد در شهر‌های شمال استان بین ۶۰ تا ۸۵ و گاهی بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت دمای هوا نیز بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، بیان داشت: در این مدت در نوار شرق استان یعنی شهرستان‌های میرجاوه تا سراوان و مرز غربی استان یعنی محدوده شوره گز تا شهرستان دلگان نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: وزش این باد‌ها در برخی نقاط نوار شرق و غرب استان نیز موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی از احتمال اختلال در تردد‌های برخی محور‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان نظیر «زابل-نهبندان»، «زاهدان-زابل» به ویژه از محدوده پاسگاه «تاسوکی» تا «شیله» و محور «زابل-زهک» و «زابل» -هیرمند» خبر داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۶۸ کیلومتر بر ساعت است، گفت: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۵۵ هزار متر کاهش داده است.

انتهای پیام/گ

وزش باد در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار