اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط باغات شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: طرح مبارزه با آفت کرم خراط در ۳۰ هکتار از اراضی و باغهای این شهرستان در حال اجرا است.

اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط باغات شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی و باغهای زیرکشت گردو در شهرستان بهار گفت: در این راستا ۴ هزار و ۸۶۰ عدد فرمون اخلال در جفت یابی کرم خراط، ۱۶۲ عدد فرمون جنسی کرم خراط، ۷۰ عدد فرمون جنسی پروانه زنبور مانند ۲۳۲ عدد تله دلتا و ۲۳۲ عدد چسب تله ، بین کشاورزان توزیع شده است.

وی گفت: مبارزه بیولوژیک با این آفت و جلوگیری از تکثیر و تولید مثل آفت کرم خراط در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: تله‌های فرمونی برای شکار انبوه، بر روی درختان گردو نصب شده است و آثار پیشگیرانه و موثر آن تا اواخر فصل تابستان باقی خواهد ماند.

کرمی بیان کرد: آبیاری مناسب و به موقع، تغذیه اصولی و بهره گیری از شیوه‌های مبارزه بیولوژیک از راه‌های موثر برای از بین بردن این آفت در درختان گردو است.

وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از گسترش این آفت و نیز مبارزه با آن، کلاس‌ها و دوره‌های آگاهسازی در کنار ارائه راهکار‌های عملی و توزیع فرمون در اراضی باغی این شهرستان  در حال اجراست.

کرم خراط حشره پروانه‌ای با بال‌های سفید و لک‌های گرد متمایل به آبی و لارو‌های زرد رنگ با تعداد زیادی نقاط سیاه است که بیشتر در تنه و ساقه درختان سیب، زیتون و گردو ، زندگی می کند و با جویدن لایه های درون ساقه موجب خشک شدن ساه درختان می شود .

انتهای پیام/ب

آغاز مبارزه با آفت کرم خراط در باغهای شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار