وعده عمران خان به اشرف غنی برای حل مشکل پروازهای افغانستان از حریم هوایی پاکستان

رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر پاکستان در مکه با یکدیگر دیدار و درباره برخی موضوعات گفتگو کردند.

وعده عمران خان به اشرف غنی برای حل مشکل پروازهای افغانستان از حریم فضایی پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی به عربستان سفر کرده اند، در مکه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار درباره مناسبات دو جانبه، اتصال منطقه ای، تجارت، صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

اشرف غنی و عمران خان تاکید کردند که در جریان سفر قریب الوقوع رئیس جمهور افغانستان به پاکستان، روی موضوعات متذکره بحث های مفصل تری صورت گیرد.

اشرف غنی در این دیدار مشکل منع پرواز هواپیماهای افغانستان از حریم فضایی پاکستان به هند را با عمران خان مطرح کرد و نخست وزیر پاکستان نیز وعده سپرد که در زمینه حل این مشکل توجه خواهد کرد.

حدود سه ماه است که به دلیل تنش های اسلام آباد و دهلی نو، پروازهای افغانستان ـ هند از حریم هوایی پاکستان مسدود شده و این مساله مشکلاتا زیادی را برای افغانستان به وجود آورده است.

عمران خان در این دیدار یکبار دیگر تعهد کشورش را در راستای یک افغانستان با ثبات ابراز کرده و گفت: برای پاکستان اتصال منطقه ای، پروسه صلح و مبارزه با تروریسم مهم است، زیرا باعث از بین بردن فقر و رفاه مردم منطقه می گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار