نظرسنجی جدید هاروارد سی‌ ای پی اس- هریس نشان داد؛

حمایت حداکثری دموکرات‌ها از طرح استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از حمایت حداکثری حامیان حزب دموکرات از استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور آمریکا است.

حمایت حداکثری دموکرات‌ها از طرح استیضاح و برکناری ترامپ از قدرتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت قابل توجهی از حامیان حزب دموکرات خواهان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حذف او از عرصه سیاسی این کشور هستند.

نظرسنجی جدید «هاروارد سی‌ ای پی اس- هریس» نشان داد ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان حامی حزب دموکرات معتقدند دونالد ترامپ باید استیضاح شده و از قدرت کنار گذاشته شود. همچنین ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان مستقل از استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کردند. در عین حال ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند که ترامپ باید از سوی کنگره این کشور توبیخ شود.

نظرسنجی جدید هاروارد- هریس پس از انتشار بیانیه رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در روز چهارشنبه انجام شد که دربرگیرنده چندین نشانه هشدارآمیز برای دموکرات‌ها در خصوص آغاز روند استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا بود.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی ۶۸ درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که دموکرات‌ها باید یافته‌های مولر درباره عدم تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس را بپذیرند. ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هاروارد-هریس نیز اعلام کردند انجام تحقیقات درباره رئیس جمهور سبب آسیب به کشور می‌شود.

بیانیه اخیر رابرت مولر بار دیگر تب مباحثات درباره استیضاح ترامپ را بالا برد. مولر چهارشنبه گذشته با حضور در وزارت دادگستری ضمن اعلام استعفای خود گفت تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار