متکی در قزوین:

معامله قرن افتضاح قرن است

وزیرسابق امورخارجه گفت : معامله قرن افتضاح قرن و محکوم به شکست است.

معامله قرن افتضاح قرن استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وزیر سابق امور خارجه در مراسم پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس  در قزوین گفت: معامله قرن به افتضاح قرن و شکست از پیش محکوم است و به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

متکی افزود: این معامله صرفا به خاطر حذف نام فلسطین از صفحه خاورمیانه است.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که با حذف فلسطین برای همیشه نام این کشور را از خاورمیانه حذف کنند.

وزیرسابق امور خارجه گفت: سازمان ملل، برخی از کشور‌های عربی و متحدان ایالت متحده می‌خواهند آمریکایی را که در طول دو دهه گذشته درجهان شکست خورده است را دوباره به سکوی نخست جهان برسانند.

متکی افزود: در طول سال‌های اخیر، سه تن از روسای جمهور آمریکا از جمله بیل کلینتون، جرج بوش، و باراک اوباما همواره از نهایی شدن مسئله فلسطین حرف زدند تا این کشور را از صفحه تاریخ حذف کنند.

وزیر سابق امور خارجه گفت: هدف روسای جمهور و ترامپ رئیس جمهورفعلی آمریکا این است که به اسرائیل مشروعیت ببخشند، کاری که در طول سال‌های متمادی نتوانستند برای رژیم غاصب صهیونیستی انجام دهند.

وی، تولید بحران را یکی از سیاست‌های ترامپ دانست که با این نقشه به دنبال فروش سلاح به کشور‌های منطقه است.

متکی گفت: ترامپ با همین نقشه و با این که ایران خطری بزرگ برای کشور‌های منطقه است، توانست سلاح‌های خود را به عربستان بفروشد.

وی افزود : ترامپ با تحریم قصد داشت که فروش نفت ایران را به صفر برساند اما همان موقع همه صاحب نظران اعلام کردند که ایران تسلیم نمی شود .

متکی گفت : حرف هایی که امروز ترامپ می زند یک بخش شیطنت و بخشی دیگر برآمده از مقاومت ملت ایران است .

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به شیطنت های آمریکا افزود : آمریکا در ژاپن اعلام کرد که هدفش نه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه فعالیت های هسته ای ایران است .

متکی افزود : در حالی که آمریکا با گفتن یک کلمه سلاح هسته ای ، به دنبال 12 سال فشار تبلیغاتی علیه ایران است .

وی اضافه کرد : اینجاست که هوشمندی رهبری را می خواهد ، کسی که کارشناسانه به موضوع نگاه می کند .

وزیر سابق امور خارجه گفت : ملت ایران باوجود همه سختی ها یک موضوع را محور اعتقادی خود قرار داند که کلام ولایت برای ما حجت شرعی است .

متکی افزود : بر اساس اعتقاد می گوییم هر آنچه مقام معظم رهبری بگوید .

وی اضافه کرد : باید مسئولان این نیت خالصانه مردم را سرلوحه عمل خود قرار دهند .

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه آمریکا به دنبال توافقی است که به آن عمل نکند ،گفت : آخرین اقدام آنها برجام بود که بعد از چهار سال بی نتیجه مانده است و به آن عمل نمی کنند .

وزیر سابق امور خارجه گفت : سیاسیون آمریکا سالها است که علیه ایران نقشه طراحی و به آن عمل می کنند اما در جمهوری اسلامی ایران هر دولتی یک جور حرف می زند .

انتهای پیام/ک

سخنرانی منوچهر متکی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در قزوین 

برچسب ها: قدس ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.