انجام حدود ۹ هزار و ۸۰۰ بازرسی در حوزه آرد و نان

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته در حوزه نظارت ویژه گندم آرد و نان ۹ هزار و ۷۱۴ مورد بازرسی انجام شده است.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مسعود بیگلری؛ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه ، عملکرد سال ۹۷ طرح بازرسی و نظارت ویژه گندم، سبوس، آرد و نان گفت:طی سال ۹۷ بازرسان سازمان صمت استان، ۹۷۱۴ مورد بازرسی انجام داده‌اند که از بین این بازرسی‌ها، ۷۴۷ پرونده تخلف را تنظیم و جهت صدور احکام بایسته به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

  وی با اشاره به ۸۶۵ مورد تخلفات کشف‌شده توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت:  ارزش کل تخلفات یادشده را ۳ میلیارد ۱۵۶ میلیون ۷۸۸هزار و ۶۴۰ ریال، اعلام نموده است.

 بیگلری همچنین طی مدت یادشده بازرسان اتاق اصناف نیز در همین زمینه ۲۶۷ مورد بازرسی انجام داده و ۱۰ پرونده تخلف را پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌اند. بازرسان اتاق اصناف، ارزش کل پرونده‌های متشکل خود را ۱۷ میلیون ۶۷۱هزار ۶۵۰ ریال اعلام کرده‌اند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت در ادامه این گزارش، موارد مطروحه فوق را به تفکیک گندم، سبوس، آرد و نان به شرح ذیل بیان کرده است:در بخش گندم، تعداد بازرسی‌ها ۱۲۴ مورد و تعداد پرونده‌های متشکل را تنها ۱ مورد اعلام نموده که ارزش آن ۵۰۰ میلیون  ریال بوده است.

وی افزود: در بخش سبوس، بازرسان این سازمان، ۱۴۷ مورد بازرسی انجام و ۲ پرونده تخلف تشکیل‌شده که ارزش کلی آن نیز ۶۱۵ میلیون  ریال برآورد شده است.

 وی گفت: در بخش آرد، ۱۱۷۰ مورد بازرسی انجام که از این تعداد ۵۳ پرونده تخلف، تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است. ارزش کل تخلفات  کشف شده  در بخش آرد، ۱ میلیاردو ۰۳۵ میلیون و ۷۹۲ هزار  ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در بخش نان نیز، ۸۵۴۰ مورد بازرسی انجام و ۷۰۱ پرونده، با ارزش ۱ میلیارد ۰۲۳و میلیون ۶۶۸ هزار و ۲۹۰ ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

انتهای   پیام/ز

 

جریمه واحدهای نانوایی متخلف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار