خودنمایی خانم‌ها در روز‌های خشونت آمیز فوتبال/ عاملان درگیری فیزیکی در فوتبال بانوان فردا محاکمه می‌شوند

لیگ برتر فوتبال بانوان در هفته شانزدهم و هفدهم شاهد ۲ درگیری شدید و صحنه‌های خشونت آمیز بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  لیگ برتر فوتبال بانوان با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی شاهد درگیری‌ها و مسائل حاشیه‌ای زیادی بوده است. علت این خشونت‌های اخیر در فوتبال بانوان می‌تواند مربوط به یکسری موضاعات غیر حرفه‌ای و قانون شکنی‌هایی دیرینه‌ای باشد که به تازگی داد برخی از تیم‌های لیگ برتری را درآورده است.

در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان درگیری بین  تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و شهرداری سیرجان به وجود آمد که خیلی از افراد نقطه شروع این درگیری را حضور مریم جهان نجاتی مربی تیم ملی بزرگسالان در مسند هدایت تیم شهرداری سیرجان می‌دانستند، آن‌ها می‌گفتند مربی تیم ملی نباید هدایت یک تیم باشگاهی را بر عهده داشته باشد و حضور او در لیگ برتر اتفاقاتی نظیر حادثه هفته شانزدهم ورزشگاه فولاد شهر را رقم می‌زند و باعث کوتاهی او در فعالیت‌های تیم ملی می‌شود.

در پی حادثه شنبه شب ورزشگاه فولاد شهر در حکمی موقت از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دنیا بندار، فاطمه عادلی و زهره کودایی سه بازیکن تیم ذوب آهن و سارا ظهرابی نیا، ندا رضاپور (بازیکن) و مریم جهان نجاتی سرمربی تیم شهرداری سیرجان به دلیل اهانت، رفتار غیر ورزشی، درگیری و ضرب و شتم ار حضور در تمامی مسابقات معلق و محروم شدند.

یک روز بعد از صدور این حکم موقت، دبیر فدراسیون فوتبال ابراهیم شکوری در پی نامه‌ای به سازمان لیگ و هیئت فوتبال کرمان حکم مریم جهان نجتی را لغو کرد و او در بازی هفته هفدهم تیمش مقابل تیم پارس جنوبی بوشهر در ورزشگاه حاضر شد و از نزدیک تیمش را هدایت کرد؛ و در حکمی بعدی رئیس کمیته انضباطی اسماعیل حسن زاده، بیان محمودی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان را از حضور در کلیه مسابقات محروم کرد. این حکم در پی نامه‌ای به سازمان لیگ فرستاده شد و سایت فدراسیون فوتبال هیچ خبری را از آن منتشر نکرد.

خیلی از مربیان و بازیکنان حاضر در لیگ دلیل تغییر رویه ناگهانی کمیته انضباطی را مریم جهان نجاتی سرمربی تیم شهرداری سیرجان و مربی تیم ملی بزرگسالان می‌دانند، اما چرا باید چنین شخصی که هدایت یک تیم باشگاهی را بر عهده دارد به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شود.

دومین حادثه خشونت بار لیگ فوتبال بانوان در سال ۹۸ درگیری بین بازیکنان پالایش گاز ایلام با یک مامور حراست ورزشگاه شهید بهشتی شیراز بوده است که گفته می‌شود این مامور با مشت به شکم یکی از بازیکنان تیم ایلام زده و این بازیکن مضروب راهی بیمارستان شده است. عده زیادی از کارشناسان فوتبال بانوان اعتقاد دارند درگیری به وجود آمده در شیراز به دلیل نقص در احکام کمیته انضباطی بوده است که در ظرف ۲۴ ساعت رای خود را عوض می‌کند.

قرار است یکشنبه ۱۲ خرداد ماه کمیته انضباطی در جلسه‌ای با حضور متخلفان هر ۲ بازی هفته‌های شانزدهم و هفدهم لیگ بانوان موضوع را پیگیری و حکم قطعی را صادر نماید.


بیشتر بخوانید:

شاه‌حسینی: رسیدگی به تخلفات یک موضوع تخصصی و فنی است

پشت پرده ماجرای درگیری فیزیکی بانوی فوتبالیست و آقای مسئول/ کلید رختکن کلید ماجراست!

ناظمی: با متخلفان دیدار خلیج فارس شیراز و پالایش گاز ایلام برخورد خواهیم کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.