تولید حدود ۶ هزار تن ماهی خوراکی در استان همدان

 سالانه حدود ۶ هزار تن ماهی خوراکی در استان همدان تولید می‌شود.

تولید سالانه ۵ هزار و ۹۵۸ تن ماهی در استان همدانعلی دولو، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:سالانه حدود ۶ هزار تن ماهی قزل آلا و کپور در ۹۱۸ واحد پرورش ماهی سردابی و گرمابی استان همدان تولید می شود.

 وی با اشاره به اینکه میزان سرانه مصرف ماهی در استان همدان کمتر از  سرانه مصرف کشور است افزود: سرانه سالانه مصرف ماهی در استان همدان ۷/۵ کیلو گرم و در کشور ۶ /۱۱ کیلو گرم است.

 مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی همدان از تولید سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان خبر داد و گفت: این ماهی‌ها هم در ۵۲ واحد پرورش ماهی زینتی تولید می‌شوند و با پرورش ماهی‌های زینتی و خوراکی در استان تاکنون برای هزار و ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول  و بیمه تامین اجتماعی شده اند.

دولو با اشاره به بهره گیری مناسب از آب بخش کشاورزی با پرورش ماهی افزود: ما در بیش از ۵۰ واحد پرورش ماهی سردابی شهرستان نهاوند که در مسیر رودخانه  قرار دارند و در استخر‌های کشاورزی که آب آن‌ها برای کشت، زراعت و یا باغ‌ها مصرف می‌شود، پرورش ماهی را توسعه داده ایم تا از این آب‌ها بعد از پرورش ماهی در چرخه کشاورزی و آبیاری استفاده شود.

وی پیش بینی کرد امسال میزان تولید ماهی‌های خوراکی در استان همدان ۳۰۰ تن افزایش پیدا کند.

 مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ما به منظور افزایش مصرف ماهی‌های خوراکی پارسال برای هزار و ۳۵ نفر از بانوان کلاس‌های آموزش پخت و معرفی خواص بالای ماهی در تغذیه و برای ۴۲۵ نفر هم دوره‌های تخصصی پرورش ماهی و طریقه سرمایه گذاری در این بخش را برگزار کردیم.

 انتهای پیام/ا

تولید سالانه نزدیک به  ۶ هزار تن ماهی در استان همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.