امضای تفاهم نامه با هدف توسعه فعالیت‌های گردشگری در گیلان

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با هدف توسعه فعالیت‌های گردشگری در منابع آبی امروز امضا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استاندار گیلان برگزار شد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این مراسم گفت: براساس دستور رییس جمهوری مبنی بر فراهم شدن فرصت استفاده از ظرفیت منابع آبی کشور به عنوان مقصد گردشگری، بزودی این ظرفیت توسط مردم بهره‌برداری می‌شود.

وی سدها، آب‌بندان‌ها و سایر منابع آبی کشور را ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: فراهم شدن امکان گردشگری در منابع آبی اشتغال‌زایی مناسبی را نیز به همراه خواهد داشت.

مونسان، رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم در این مراسم گفت: با امضای این تفاهم‌نامه یک اتفاق جدید در حوزه گردشگری کشور رقم خواهد خورد که نیازمند همکاری و همت دستگاه‌های مختلف با هدف رونق و توسعه گردشگری است.

وی افزود: در روز‌های آینده تفاهم نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی با هدف استفاده از ظرفیت‌های این حوزه در صنعت گردشگری نیز امضا خواهد شد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان هم در این مراسم به اهمیت توسعه گردشگری و ظرفیت‌های موجود در این استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به بستر‌هایی که در حوزه گردشگری بویژه آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها با تدوین شیوه نامه‌هایی در مجمع مشترک توسعه اقتصادی در استان فراهم است، زمینه برای رونق گردشگری در حوزه آبی در گیلان به خوبی آماده است.

وی به تهیه طرح‌های پیشنهادی در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: در حوزه آب بندان‌ها براساس تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت خود را شروع کرده ایم و ضمن لایروبی، بستر فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری با هدف اشتغالزایی و ایجاد درآمد را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/اص

تفاهم نامه با هدف توسعه فعالیت‌های گردشگری امضا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.