رئیس دانشگاه علم و صنعت خبر داد؛

آماده سازی ماهواره دانشگاه علم و صنعت تا پایان شهریور ماه

ذاکری گفت: ماهواره دانشگاه علم و صنعت تا پایان شهریور ماه آماده پرتاب می‌شود.

آماده سازی ماهواره دانشگاه علم و صنعت تا پایان شهریور ماه به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران که در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت حدود ۱۴ هزار دانشجو دارد که ۶۵ درصد آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار پایان نامه کارشناسی ارشد از سوی دانشجویان تحصیلات تحصیلی نوشته می‌شود که اگر ۴۰ درصد به کار گرفته شوند، قطعا مشکلات بسیاری حل می‌شود بنا براین ضرورت دارد تا نگاه سازمان‌ها به دانشگاه بهبود یابد و از پتانسیل دانشگاه ها بهره گرفته شود.

ذاکری با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره بومی در مرکز تحقیقات فضایی تصریح کرد: در سال هم دومین ماهواره به فضا پرتاپ خواهد شد که امیدوارم این فرایند تا پایان شهریورماه محقق شود.

تنها دانشکده مهندسی راه آهن خاورمیانه در دانشگاه علم و صنعت است

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی هم تنها دانشکده مهندسی راه آهن در خاورمیانه را در این دانشگاه داریم که تاثیر خوبی برای ارتقا راه آهن دارد که می‌توان به توسعه مترو‌ها هم در این حوزه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش هم کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: امیدوارم ظرف سه الی ۴ سال آینده بومی سازی قطعات را انجام دهیم صورت گیرد البته سال گذشته به همت دستاوردهای اعضای هیئت‌علمی ۳ الی ۴ مورد رونمایی داشتیم علاوه بر آن در حوزه بین المللی تا سال ۱۴۲۰ تعهداتی داریم.

ذاکری اظهار کرد: سال گذشته اولین مرکز نوآوری را افتتاح کردیم و امسال ۲ مرکز را بهره برداری خواهیم کرد و حرکت از نسل دوم به نسل سوم شکل می‌گیرد، مراکز علمی در حال توسعه است و شرکت‌های علمی به ۳۷ رسیده و امیدوارم ۵۰ شرکت برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار