کریمی خبر داد

پرداخت ۱۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه طی دو ماه نخست سال ۹۸

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد از پرداخت ۱۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه در دو ماه نخست سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد اظهار کرد: فرآیند ارائه تسهیلات به اعضای صندوق قرض‌الحسنه شاهد پس از ایجاد بستر‌های لازم و تطبیق با آخرین قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از یازدهم اردیبهشت ماه آغاز و تا به امروز ۱۴۳۵۴ فقره وام به مبلغ دو هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال به اعضای این صندوق پرداخت شده است.

وی افزود: بر اساس مجوز بانک مرکزی سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و اعضای صندوق می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط، اعم از پس‌انداز به میزان یک سوم وام درخواستی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و مانده اقساط کمتر از ۶ ماه از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

کریمی با اشاره به اولویت پرداخت وام به ایثارگران آسیب دیده در حادثه سیل در هفت استان گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان جنوبی تصریح کرد: از وام‌های پرداختی، تعداد ۳۶۱۵ فقره وام به مبلغ ۶۳۸ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال به اعضایی که در مناطق سیل زده دچار آسیب و خسارت شده بودند، پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد با تأکید بر لزوم جلب رضایتمندی حداکثری جامعه هدف گفت: بعد از پرداخت هر مرحله وام به اعضاء، فرآیند نظرسنجی از طریق ارسال پیامک توسط روابط عمومی این صندوق انجام می‌شود که از بین ۲۳۲۸ شرکت‌کننده در نظرسنجی بیش از ۹۵ درصد اعضا از عملکرد صندوق قرض‌الحسنه شاهد رضایت داشته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آسیب شناسی و تماس‌های برقرار شده با اعضای ناراضی مشخص شد پایین بودن سقف تسهیلات قابل ارائه مهمترین دلیل نارضایتی آن‌ها بوده است که این مهم بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی اجرا شده و امکان تخطی از آن وجود ندارد. ضمن اینکه اعضایی که عدم اطلاع از میزان پس‌انداز و مانده خود را علت نارضایتی‌شان اعلام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق قرض‌الحسنه شاهد و عضویت در آن از خدمات اینترنت بانک وب‌سایت بهره‌مند شوند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۶ هزار فقره وام به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد و برای سال ۱۳۹۸ هدف‌گذاری پرداخت ۱۲۰ هزار فقره وام به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال را در دستور کار داریم که امیدواریم با عنایت خداوند و همراهی اعضا به این حدنصاب دست یابیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وام ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار