گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سامانه‌های پدافند موشکی/۱

وقتی «باور ۳۷۳» باور دشمنان را به یقین تبدیل می‌کند/ چرا دنیا جرات حمله نظامی به ایران را ندارد؟!

قدرت بازدارندگی و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی باعث ناامیدی دشمنان در تهاجم به جمهوری اسلامی ایران شده است.
 
به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها صدر اخبار را به خود اختصاص داده است، بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.
 
باور ۳۷۳ معنی خودباوری
 
سامانه‌های پدافند موشکی چه کاربردی دارند؟
 
یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده سامانه‌های موشکی هستند.
 
سامانه‌های پدافند موشکی نوعی از مجموعه‌ موشک‌های هماهنگ شده و هدایت‌شونده‌ای هستند که معمولا جهت تقویت قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور‌ها در داخل صنایع نظامی کشور‌ها ساخته می‌شود یا از سایر کشور‌ها تحت پیمان‌ها و قراردادهای نظامی-تسلیحاتی خریداری می‌شوند. این سامانه‌ها هرکدام قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای دارند که معمولا این ویژگی‌ها براساس موقعیت جغرافیایی، تهدیدات پیرامونی، مساحت کشور‌ها و سایر عوامل و شرایط خریداری و تنظیم می‌شود.
 
وقتی «باور ۳۷۳» باور دشمنان را به یقین تبدیل می‌کند/ چرا دنیا جرات حمله نظامی به ایران را ندارد؟!
این موشک‌ها توانایی نابود کردن اهدافی همچون هواپیما، بالگرد یا موشک‌های دیگر کاربرد دارند. برد این موشک‌ها از حداقل ۳۰ کیلومتر تا چند صد کیلومتر گسترده است. برخی از این سامانه‌ها دارای سیستم هدایت و رهگیری گرمایی و برخی دیگر نیز دارای سیستم‌های کنترل هدایت ماهواره‌ای هستند.
 
ما در این مجموعه گزارش قصد داریم تا به بررسی انواع سامانه های پدافند موشکی موجود در داخل کشورمان بپردازیم.
 
سامانه باور۳۷۳
 
سامانه پدافندی باور۳۷۳ یکی از سامانه‌های پدافند موشکی سطح به هوای میان برد و دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در مرکز تحقیقات و جهادخودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ساخته و طراحی شده است.
 
این سامانه موشکی در واقع نمونه ایرانی و داخلی سازی شده سامانه اس-۳۰۰ روسی است البته این سامانه از نظر قابلیت نسبت به سامانه روسی به روزرسانی شده و ارتقا یافته است.   این به روزرسانی در برد به میزان ۱/۵ برابر و در به کارگیری نوع موشک‌ها انجام شده است.  به نحوی که این سامانه توانایی حمل و شلیک انواع موشک‌ها در برد‌های مختلف را دارد.
 
باور ۳۷۳ معنی خودباوری
رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه باور۳۷۳
 
این سامانه موشکی مجهز به سامانه راداری معراج ۴ می‌باشد که برای اولین بار همزمان با این سامانه رونمایی شده یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده‌است.
 
امیر سرتیپ الهامی جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به ویژگی های این سامانه می‌گوید «لانچرهای این سامانه از نوع عمودپرتاب(ورتیکال) هستند.»
 
اصلاحاتی از این قبیل جزء همان مواردی است که در سامانه بومی نسبت به مشابه روسی اصلاح شده و ارتقا یافته و طراحی مفهومی بسیار خوبی روی آن انجام گرفته شده است. مهم ترین نکته ای که در ارتقا و بروزرسانی این سامانه به چشم می خورد، مطالعه سامانه های مشابه در دنیا و شناسایی نقاط ضعف آنها و عدم وجود این موارد در سامانه باور ۳۷۳ است. نتیجه این اصلاحات ساخت سامانه ای با امکانات متنوع از نظر مأموریتی با قابلیت درگیری با اهداف متنوع بود.
 
این سامانه موشکی توسط خودروی سنگین ذوالجناح به عنوان خودروی کشنده برای حمل لانچر‌های باور ۳۷۳ می‌باشد. این خودرو دارای ۵ محور (۱۰چرخ) فعال است و قابلیت عبور از رودخانه تا عمق ۱٫۵ متر، حداکثر ظرفیت بار ۳۰ تن، حمل محموله با طول ۱۰٫۵ متر، حداکثر شیب روی ۳۵٪، حداکثر شیب روی طولی ۲۰٪، وزن خالص ۲۱ تن و سامانه تعلیق مستقل را داراست.
 
رونمایی از باور۳۷۳
 
آخرین روز‌های مرداد ۹۵ بود که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از توانمندی‌های این وزارتخانه در حوزه هوایی شامل بخش‌های هواپیما‌های جنگنده و ترابری، بالگردها، هواپیما‌های بدون سرنشین و فناوری‌های نوین رونمایی شد.

رییس جمهور در این بازدید از نزدیک در جریان آخرین دستاورد‌ها و تحولات این حوزه راهبردی از جمله مراحل طراحی و ساخت نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما قرار گرفت.
 
باور ۳۷۳ معنی خودباوری

در این بازدید رییس جمهور از بخش‌های مختلف سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ٣٧٣ که به دست توانمند دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشور طراحی و ساخته شده است، بازدید کرد.
 
آزمایش عملیاتی باور۳۷۳
 
این سیستم را می توان مکمل راهبردی و استراتژیک سامانه اس۳۰۰ نامید چرا که توان و کارایی این سیستم را به چند برابر افزایش می دهد. این سیستم تاکنون چندین بار مورد آزمایش قرارگرفته اما اولین آزمایش موفقیت آمیز این سامانه در شهریور ۹۳ توسط امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده وقت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) صورت گرفت.
 
باور ۳۷۳ معنی خودباوری
 
امیر اسماعیلی این سامانه مهلک را به طور کامل ساخت متخصصان داخلی و بومی کشورمان اعلام کرد.
 
باور۳۷۳ در رسانه‌های خارجی
 
پایگاه خبری (ARMY RECOGNITION) در مطلبی با اشاره به این سامانه و با نقل مطلبی از امیر سرتیپ محمود ابراهیمی نژاد جانشین سابق قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء این سامانه را قدرتمندتر از اس۳۰۰ دانسته است.
 
در ادامه این خبر آمده است؛ یکی از ویژگی های برتر این سامانه بومی بودن تمامی قطعات آن است.
 
پایگاه خبری (MILITARYWATCHMAGAZINE) در مقاله خود درباره  باور۳۷۳ با اشاره به سامانه اس۳۰۰ روسی، با نقل مطلبی از سردار وحیدی درباره این سامانه آن را قابل رقابت با مشابه روسی خود اعلام کرد.
 
کلام آخر
 
موفقیت دانشمندان و طراحان ایرانی امروزه به همگان ثابت شده است و اکنون شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده است. اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و تهران توانست یکه و تنها راه خود را در حوزه دفاعی ادامه دهد.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته است طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محور‌های راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کامنت ها رو دیدم حتی یک نظر ندیدم که موشکافانه باشه.خیلی احساسی و ساده هستیم.این تجهیزات اگر ایرانی باشه وقتی مایه افتخاره که در عرصه عمل کارکردش تایید بشه.
Iran (Islamic Republic of)
گ
۲۲:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ایولا
United States of America
محمد
۱۴:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این دنیا دار مکافات است گاهی خداوند بغضیا رو در همین دنیا هم عذاب و مجازات میکند یکی از عذابهایی که بر امریکاییان نازل کرده و تا ابد خواهد بود این است که هرساله عده ریادی از انها با سلاح کشته میشوند و شیطان نیز این عمل و سلاحهها را در چشم انها زینت میدهدو تا ابد گرفتار ان خواهند بود دومین عذاب انها افغانستان است که تا ابد از ان رهایی نخواهند یافت مرگ بر ترامپ و امریکای شیطان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
چرا این همه افتخاررو با سامانه چند نسل قبل روسها که منسوخ شده مقایسه میکنید باید این سامانه با سامانه اس400 مقایسه بشه تا بیشتر تلاش دانشمندانمون مشخص بشه درود
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام به رهبر عزیزم حضرت خامنه ای ما بایدموشک هواپیما وبمب اتم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
این سامانه با همکاری مشترک نیروی پدافند هوایی ارتش(قرارگاه پدافند هوایی) و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده
گزارش هم هیچ اسمی از سپاه نبرده ولی خیلیا از سپاه تشکر کردن
سپاه ممنونیم
ارتش مظلومی
Iran (Islamic Republic of)
Erfan
۰۱:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۸
بهترین عامل بازدارندگی بمب اتم هست اگر داشته باشیم به هیچ عنوان کسی چپ نگامون نمیکنه لازم نیست استفاده هم بشه فقط وجودش جلوی هر حمله ای رو میگیره و اگر ایران نداشته باشه ضرر بزرگی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام سلام خدا قوت مردان شریف خدا خدا خیرتون بده هزار ماشاالله دارید شیرماد تان حلالتتن خدا نگهدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جانم فدای سردار سلیمانی عزیزم وسردارسلامی و دانشمندان عزیز کشورم ایران زمین تورا خدا خودروسازان بده به سپاه پاسداران تا روی سفید مان کن مرگ به ترامپ مر گ به ترامپ به آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
ضمن تشکر از همه این سامانه وکلیه تجهیزات ساخت کشور نتیجه هزاران شهید سرافراز اسلام و ایران است پس تنها راه صیانت از خون شهیدان اطاعت از رهبری و تلاش بیشتر برای ساخت تجهیزات پیشرفته است تا دشمنان اسلام بدانند هر حرکتی علیه این کشور آنجام دهند با پاسخ کوبنده‌تر مواجهه میشوند درود بر شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
توکل
۰۸:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
این توان بایدموردازمایش قراربگیرد،وازمایش ان حمله ب اسراییل ونابودکردن اسراییل غده ی سرطانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
لطفاً اصلاح بفرمایید:
این سامانه صد در صد بومی است و به هیچ وجه ربطی به s300 روسها ندارد و اصلا طراحی و ساخت آن زمانی صورت گرفته که هنوز روسها s300 را به ایران نداده بودند. این سامانه در واقع بازطراحی کاملی از خانواده صیاد با هدف افزایش برد آن به حدود 200 کیلومتر است.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۲:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درود بر دلاور مردان غیور سپاه پاسداران کشورمون. لطفا صنعت خودرو سازی را هم اگه میشه به سپاه بسپارید تا شاهد تحولات عظیم بشیم. طبق فرمایش رهبر عزیزمان بمب اتم یک سلاح کشتار جمعی است و هر چیزی که باعث کشتار جمعی میشه رو با آن مخالف هستن. به نظرتون الان پراید یک خودرو کشتار جمعی محسوب نمیشه که همه مرگ تصادفات ما از پراید هست که قیمتش رسیده قیمت ماشین آذرا 2 سال قبل. خواهشا این دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایران خودرو رو به سپاه بسپارید تا اینقدر مردم عزیزانشون رو از دست ندن تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
صفر تا صد این سامانه در صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است
Iran (Islamic Republic of)
اباذر
۱۸:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درود به شرفشان...دلاور مردان واقعی ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
امیر عزتی
۱۶:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
افرین به شما ها .شجاعت وخودگذشتی هایتان به دشمنان مان درس عبرت دادید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۳:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ببخشید کسی میدونه برای سبت نام در سپاه به کدام سایت مراجعه کرد
Netherlands
سینا
۱۳:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
به ایرانی بودنمان می بالیم
Netherlands
سعید
۱۰:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
با سلام .
ضمن قدر دانی از زحمات ارتشیان و سپاهیان . در رابطه با خرید سامانه اس ۴۰۰ روسی اگر پیشنهاد ایران به روسیه در رابطه با خرید سامانه اس ۴۰۰ درست باشه به نظر من یک پیشنهاد تاکتیکی بوده .در اوج تنشهای بین ایران و امریکا، ایران میخاسته روسیه امتحان کنه که چقدر میتونه روی روسیه بعنوان یک شریک استراتژیک حساب کنه که پوتین مردود شد زیرا گفته بود که ما اتش نشان نیستیم و نمیتونیم به همه کمک کنیم.
همین رویه رو در جهت حفظ توان بازدارندگی ادامه بدهید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درود به داوران سپاه
Iran (Islamic Republic of)
کاظم شیرازی
۱۰:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام. رهبر کبیر انقلاب این روزها را میدید که اوایل انقلاب فرمودند.امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. درود بر حوانان بادانش و انقلابی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۹:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درود بر غیرت مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
Galal
۰۸:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
جانم فدای سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
وقتی می بینم به جایگاهی رسیدیم که حتی امریکا جرات حمله به ایران نداره احساس غرورمیکنیم درود بر ایراو و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمدغیاثی
۰۷:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
واعدو لهم واستطعتم من قوه
این دشمن هراسی نتیجه ۸سال دفاع جانانه از کشورمان بود ما کشور اسلامی از نظر نیرووتجهیزات وتسلیحات نظامی چنان قوی باشیم که دشمن فکر حمله را در ذهنش نیاؤرد
کجا بودند اینهائیکه میگفتندحال زمان مذاکره است زمان موشک نیست ،اینها همان ستون پنجم دشمن هستند.
ضدانقلاب خار ج نشین،منافقین،سلطنت طلبها، افراطی، ببینید اقتدار نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری زعامت امام خامنه ای(حفظ الله مقامه)
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۰۵:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
آفرین به غیور مردان نیروهای مسلح لطفا دست از تلاش برندارید وباپشتکار بیشتر همه سلاحهای دفاعی و تهاجمی مون رو بروزرسانی و به احسنت تبدیل کنید تا دشمنان ملت ایران علاوه بر اینکه به فکر حمله نیفتن از ترس اینکه ما بهشون حمله نکنیم شبها خواب نداشته باشن.خدا حفظتون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
این موهبت الهی دست رنج مجاهدان راه حق است تبریک میگم سلام وصلوات بر شما و شهیدان باید به آینده امید وار بود و تلاش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر کسانی که شب و روز در فکر اسایش وارامش بندگان خدا هستند .اقا جون کمه از لحاظ فنی باید تقویت بشیم من هم فنی هستم .فنی بودن پایان ندا رد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ۴۱۳
۰۲:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خدا قوت برادران هم وطن.نتیجه‌.رهبری‌.ایمان.اسلام.خون شهدا.اخلاص.باید بقیه دستگاه هاومدیریت دولت وارگانها زیرنظراین نیروهای مخلص همچون سردار رشید و شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی باشدکه به انحراف نرود.هم اکنون که من تایپ میکنم نیروهای سردار سلیمانی ازمرزایران.عراق.سوریه و..حفاظت میکنند اداره کشور بااین منابع غنی نفت وغیره کار سختی نیست.ایمان.اخلاص.رهبری.خون شهدا.رهنمود امام خمینی.قول میدهم شش ماه مشکل کشورحل میشود به یاری خدا.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش نیاکان
۰۲:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام بر همه غیر مردان ارتش وسپاه، ارتش ایران نیاز به جنگندهای به روز دارد که همه جنگندهای کشورعزیزمان آماده نبرد باش با هرکشور بد خواه جمهوری اسلامی اعراب وغیره که میلیلاردها دلارسلاح ومهمات خریدن از کل دنیا ، موشک هاشون گسترش میدن بی سروصدا ازپاکستان و...در خواست کمک کردن وما باید هم بومی وغیره همه جوره تسلیحات کشور عزیزمون را نو سازی کنیم با کمک روسیه و چین .....ایران فدای نامت
Netherlands
سعید
۰۱:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد دانشمندان ایران زمین.سلاحهای نسل اینده قطعا سلاحهای لیزری میباشند چه در زمینه دفاعی و چه در زمینه حمله ای .قطعا دانشمندان و سرداران ما به این نکته باید توجه کنن تا در اینده چیزی از ابرقدرتهای پوشالی در این زمینه کم نداشته باشیم .با تشکر
France
غ.ل
۰۱:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ماشاالاه .واقعا درموردصنایع دفاعی افرین داریم اما درموردصنایع خودرو بگم که باید این وارد کننده هارو جلوشون بگیرن که سودهای کلان به جیب خودشان میزنند ورفاه مردم اصلا براشون مهم نیست باید دست اینها روقطع کردوخودرو سازیرو به متخصصین وصنعت گران داخلی وبومی ونظامی بدهند تا به یاری خداوبه کوری چشم دشمنان با دنیا رقابت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
باتشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش شاهد پیشرفت های خیره کنندهای در حوزه پدافنده هوایی در آینده نزدیک خواهیم بود.
United States of America
اکبریان
۰۰:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا صنعت خودرو انقدر عقب افتادس؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درودبرایران ایرانی .وبرادران سپاهی درودبرشرفتون
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۳:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
نانکلی
۲۳:۴۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
هیچ کشوری جرعت چپ نگاه کردن و اجازه فکر پلید به ایران را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
الحمدلله اگر بخواهیم میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
واقعا باعث افتخار توکشوری زندگی میکنیم که جوانانش باوجود این همه سنگ اندازی دشمنان به پیشرفتهایی دست پیدا میکنن که امروز ما در امنیتیم این نعمت مدیون رهبری و پشتکار و همدلیه ارتش وسپاهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
موشک های سپاه عالی هستند خواهان گسترش قدرت موشکی هستیم
United States of America
کریم
۲۳:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خدا قوت مرحبا آفرین
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۲:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
به این نتیجه میرسیم ،که تدبیر امام خامنه ای بهترین وبالاترین تدبیرهاست الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تو این همه تحریم و فشار این خبر واقعا چسبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ب غیور مردان ایران زمین هر موقه باشنیدن ایجور خبرها من احساس غرور میکنم یه حسی بهم دست میده نمیتونم به زبون بیارم
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۱:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
لطفا روی اسرائیل امتحان کنید تا ببینیم چقدر کار آیی داره
Netherlands
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باور ۳۷۳ اگه خوبه چرا تقاضای خرید اس ۴۰۰ کردید روسیه رد کرد پدافند دور برد بدون داشتن ماهواره در فضا امکان پذیر نیست وگرنه اس ۳۰۰ اینقدر مشتری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی نظری بازنشسته ارتش
۲۰:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خسته نباشید دلاوران. دست شما هم درد نکنه. جانم فدای....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
در زمینه خودرو و سایر صنایع که در آن ها کمبود کیفیت داریم هم یک حرکت جهادی مثل همین باور 373 لازم است .
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بایدسپاه وارتش نیروی نظامی ایران به حدی برسه که امریکا واسراییل از ایران اسلامی اطاعت بکنند واسلام قدرت اول دنیا بشود انشاالله با اینکه مشکل اقتصادی زیاد ولی جانم فدای رهبرم میدانم بادرایت رهبری وبااقتدار رییس قوه قضا در قطع کردن دست دزدان در هر مقام ومسولیتی همه چی انشالله درست میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
دورودسلام به حافضان این اب وخاک خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
جانم فدای ایران اللهم عجل ولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
چرا صنعت خودرو سازی به نیروهای مسلح نمیدن بخدا قسم اگه نیروهای مسلح در این زمینه فعال باشند خودرهای با کیفیت وبا قیمت خیلی کم به دست مردم میرسه.....ملت ایران لیاقت بهترینها را دارن...
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
احسنت به این باور،باور373 باعث افتخار ماست.زنده باد ایران و ایرانی.تا میتوانید سیستمهای دفاعی تولید کنید تا دشمنان حتی جرات نگاه چپ به کشور عزیزمون نداشته باشن.
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدنبوی
۱۹:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام. عالیه. خوشا به حال فعالان حوزه دفاعی.چه خوب بود ما هم تو این حوزه مشغول بودیم و سهمی داشتیم. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار
۱۹:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر دلاور مردان سپاه ایران تنها کشوری در جهانه که در برابر زورگویان جهان خم به ابرو نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
اصعر
۱۸:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام .بنده از نزدیک موشک ندیدم.اما اتومبیل های خودمان افتضاح است
Iran (Islamic Republic of)
آسن
۱۸:۴۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
از همان روزهای اول جنگ تحمیلی زمانی که رزمنده های با دستان خالی ارتش تا دندان مسلح بعثی را به عقب میراندند .متاسفانه صذام ملعون با حملات کور موشکی به شهر های دور نزدیک ما قصد داشت با ویران کردن شهر های ما کاری کند که مردم دست از حمایت از جمهوری اسلامی بردارند .آن زمان دستان ما خالی بود و ما حتی یک موشک هم نداشتیم تا با آن به دشمن بفهمانیم .شهر های ما زیر باران موشک های بعثی یکی پس از دیگری به خاک و خون کشیده میشدند .518 نفر از
مردم شهرستان من ناجوانمردانه در طی 15 نوبت بمب باران و موشک باران جان خود را از دست دادند . و به شهادت رسیدند .
اما در آن روز مردان بزرگی هم چون تهرانی مقدم و دیگران پا در این عرصه گزاشتن و با دستان خالی و بدون کمک مستیم کسی و با وجود نا عادلانه ترین تحریم ها توانستند به این قدرت بازدارنده دست پیدا کنند .
تجسم کنید بعد از حمله داعش به حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلامی اگر این موشک ها نبودند چگونه میتوانستیم انتقام خون شهدا را بگیریم . و یا چگونه میتوانستیم انتقام خون مرزبانان شجاع و شریفمان را در مرز های غربی که به دست گروه های تروریستی به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیده بودند را بگیریم .و یا حمله تروریستی به رژه 31 شهریور اهواز ..
قدرت موشکی ما نامویس ماست و هیچ کسی نمیتواند ان را از ما بگیرد .ما تا اخر ایستاده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
این پروژه بالاخره در چه وضعی هست چرا خیلی کم در باره اش صحبت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
مرحبا کاش توی اقتصاد هم مطیع رهبر عزیزمان بودند
Iran (Islamic Republic of)
حسین آل کثیر
۱۸:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
شکر الله سعیکم درود خدا بر دلاور مردان
Hungary
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ایا این سامانه میتواند ۵۰۰ موشک در گام اول شلیک کنه تا با لود سریع دوباره اماده زدن بشه این سامانه تا حالا تو موقعیت عملیاتی بوده و رادار ها شبیه یک سامانه روسی است
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد غراوی
۱۷:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
کاشکی یکم توی بحث خودرو هم وارد بشن و خودرو با کیفیت با قیمت مناسب تولید کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
وقتی سپاه وارتش باشند کسی به ایران حمله نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
عزيز
۱۷:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بنظر من سباه از خون شهيدانمان خوب محافظت كرده سرفراز ايراني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سر بلند باید ایرانی باغیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سپاه واقعا زحمتکش نشون داده ولی این محصول ساخت متخصصان ارتشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
درست می فرمایید اما برخی مسئولان نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل
مرگ بر آل سعود مرگ بر امارات
Iran (Islamic Republic of)
سعدی
۱۶:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشیدفراوان خدمت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و آقاسیدعلی خامنه‌
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اگر در زمینه ی خودرو وبحث اقتصاد بخواهیم(تاکید می کنم واقعا" بخواهیم) مشکلات شکلات میشود.
آنوقت از شیرینی این شکلات همه مردم بهره مند می شوند
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۴۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ارتش وسپا ه هردو به یک معنا هستند
ودر راس انها رهبر عزیز مان میباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بسیارعالی هست که پدافند پیشرفت کرده باعث افتخار ما ایرانیان هست ولی اگه با پدافند سپاه ادغام بشند فک کنم پدافند بهتر و قوی تری بشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خیلی عالی بود دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ایرج حاجیان
۱۵:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ما باید قدرت دفاعی کشور از این که هست چند برابر بیشتر کنیم تا دشمن فکر‌تجاوز به خاک کشورمان را به گور ببرد
Germany
فرهاد
۱۵:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
به خودم میبالم که ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود بر شیر مردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۱۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائیل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
در یک جمله کوتاه به نابغه های کشورمان خسته نباشید و اجرتان با خدای احد و واحد
Sweden
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
S300 یک سامانه قدیمی روسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
قدیمی هست اما از پاتریوت امریکا بسیار عالی تر عمل میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
الان شده اس۳۷۳یعنی برابراس۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
هیچگاه پدافندهای روسی با پدافند های آمریکایی قابل مقایسه نیستن هردو سامانه از عملکرد خوبی برخودارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود بر سپاه پاسداران موفق باشید دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من افتخار میکنم که یک ایرانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
دانیال..
۱۴:۴۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اون داداشمون که گفت کهکشانها را هم میزنیم..

داش یه توصیه پزشکی بکنم...دیگه فیلم جنگ ستارگان نبین..تاثیر بد گذاشته روت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
برو در باره لیزر سرد که ماهواره ها را میزنه تحقیق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باور کن اگر بخواهیم میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خیلی عالیه ولی بازم کمه باید قدرت با به حدی برسه که دشمنان اسلام توانای نگاه کردن به ایران نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی۵
۱۴:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
نتیجه اطاعت از سیدعلی است.اگردراقتصادهم دولتمردان اطاعت نموده بودند حالا وضع مملکت اینطورنبود.امیدوارم هرچه زودتر به خودآمده ومطیع رهبرشوند.
Iran (Islamic Republic of)
MOHAMMAD
۱۳:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اگر سپاه نبود کشور هم نبود.امام خمینی(ره)
باورم شد؛که می‌توانیم .درود خدا بر شما رزمندگان سپاه اسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تبارک الله
Iran (Islamic Republic of)
Shabani
۱۵:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
فرماندهی نیروی نظامی به دست پر توان و با بصیرت انقلاب بوده ونتیجه ان این بوده که هیچ ملتی نتوانسته به چشم چپ به کشور داشته بوده اما فرماندهی اقتصادی به دست دولت محترمه وفهیم بوده
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سامانه ی باور ۳۷۳ یک سامانه ی صد درصد بومیه که صفر تاصد طرحیش داخلی و به هیچ عنوان یه نمونه از s300نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
حاصل مهندسی معکوس s300 میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
کپی اس 200 است
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۱۲:۴۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود و رحمت بی پایان خداوند متعال بر شهیدان انقلاب اسلامی ایران.
جانم فدای رهبر
Germany
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
Sweden
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ترکیه برای ساخت S500 با روسیه قرار داد امضا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
شما به ترکیه بگو خودت یکی بساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ترکیه کشور منافق صفتی هست،این کشور هیچگاه صاحب فناوری نبوده و نخواهد شد و تمام صنعتش تحت لایسنس یک کشور صاحب فن آوری هستش،ما در مورد تعامل با این کشور خیلی باید احتیاط کنیم به هیچ عنوان نباید منافع ملی خودمون رو به این کشور پیوند زد چرا‌؟۱- تضاد ریشه ای میان برداشت مان از اسلام با نگرش این کشور به این دین مبین ۲-احساس رقابت دیرینه ای که این کشور با ایران در ابعاد ژئوپولتیک واستراتژیک داشته وداره وبا روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه بعد مذهبی هم به این ابعاد افزوده شده وبا شدت بیشتری این ابعاد فعال شدن ۳- این کشور حاضر شد وارد یک دعوای زرگری با آمریکا بشه واز هراسی که آمریکا وصهریونیسم جهانی در مورد برد موشک‌های بالستیک ایران در بین کشورهای اروپایی ایجاد کرده از سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ خریداری شده در زمان خودش برای امتیاز گیری های آینده سیاسی و اقتصادی بیشتر از اروپا بهره خواهد برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ماشاالله
Germany
Reza
۱۲:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
به نظر من ایران حتی باید بمب‌های اتمی هم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
@فدایی_ولایت
۱۶:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بمب اتم از اسلحه کشتار جمعی است . استفاده از اسلحه کشتار جمعی طبق فتوای امام خامنه ای (مُدّ ظِلُّهُ العالی) حرام است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بزرگترین خطای استراتژیک ایران نساختن بمب اتمی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ما کهکشانها را هم می‌زنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
کهکشانها؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
درود
۱۲
آخرین اخبار