سخنرانی آیت‌الله بهجت (ره) ؛

مظلومیت امیرالمومنین (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است!

ویدئویی از سخنرانی آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی در خصوص مظلومیت امیرالمومنین علی (ع) را مشاهده می‌کنید.

مظلومیت امیرالمومنین (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام علی (ع) با این جلالت قدر و با این که انبوهی از انسانها در سراسر تاریخ، خود را پیرو، و احیانا فدایی او می دانسته اند، تنهاترین انسان مظلوم تاریخ در میان دشمنان، که نزد بسیاری از دوستان نیز البته بود، و البته که این تنهایی، خود نشانه ای از والایی شخصیت مولا است.

تنهايی و غربت مولا از همان زمان حيات رسول خدا (ص) آغاز شد تا جایی كه حتی برخی از بزرگان عرب، حضرت را تحقير می‌كردند و همواره درصدد تخريب وجهه و تقرب او نزد رسول خدا بودند. چرا كه چشم ديدن او را در كنار پيغمبر (ص) نداشتند. آن وقت‌ها سايه پيغمبر (ص) بر سر او بود و همواره او را در پناه خويش می‌گرفت و خطاب به مردم مراعات حال علی (ع) و حفظ حرمت او را تأكيد و توصيه می‌كرد اما بعد از رحلتش غبار غم غربت، بر علی (ع) نشست و ديگر كسی نبود كه قدرش را بداند و خلأ وجودی پيامبر و متعاقب آن، همسر وفادارش را پرسازد.

در ادامه ویدئویی از سخنرانی آیت الله العظمی  محمد تقی بهجت فومنی در خصوص مظلومیت مولا علی (ع) را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
امیر المومنین سیدالوصیین امام علی (ع) خودشجاعت وعدالت و دین وعلم و..... بوده اند اما چیزی که از ایشان کمتر شنیده شده مظلومیت امام بود شما داستان خلافت وظلم هایی که در حق امام روا داشتن بخونید بنظرم امام علی علیه السلام براش دنیا و اموال دنیا مهم نبود حکومت را میخواست زیرا میخواست حق مظلومان زایع نشه و این از سر انسانیت و دلسوزی بود بعدشم حکومت حق امام بود زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حکومت را به امام سپرد اما با ناجوانمردی از ایشان گرفتن امام علی کسی بود چندین سال خانه نشین شد سکوت کرد به خانه اش حمله کردن همه جز چند نفر تنهاش گذاشتن همسرش رابه شهادت رساندند اما بخاطر مصلحت اندیشی وطبق فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که همه آینده و اتفاقات را برای ایشان بازگو کرده بود و از ایشان صبر وسکوت خواست امام به این امر عمل کرد جز امام علی کدوم خلیفه مسلمانان برا یتیما پدری کرد کی بود که حتی گفت با قاتل من بدرفتاری نکین اسیر هست اینها بخش کوچکی از داستان غم انگیز تنهایی و مظلومیت امام بود مردم وقتی قدر خوبی را می‌دانند که آنرا از دست بدهند یا حق