صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد:

تشکیل مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه تا ۲ ماه آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این بود که برخی از دعاوی که علیه آن‌ها مطرح می‌شد به شکل روشنی پرونده‌ها  برای محاکم یا افراد مشخص نبود. خوشبختانه با موافقت قوه قضاییه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گرفتن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:  اسامی برخی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را به عنوان کارشناسان فرهنگ  در مجتمع‌های شورای حل اختلاف به قوه قضاییه  معرفی کردیم و مراحل کار تقریبا رو به پایان است،   این مسیر می‌تواند  دعاوی حقیقی و حقوقی  که علیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مطرح می‌شود را در یک فضای مناسب تری پیش ببرد.

صالحی خاطر نشان کرد: امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده  شاهد آغاز به کار این مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکل کمبود کاغذ، تصریح کرد: خوشبختانه اصل این مسئله که کاغذ فرهنگی ما برای کتاب و نشریات حدود ۸۰هزار تن است و باید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۸ عرضه شود به تصویب نهایی رسیده است که ابلاغیه این موضوع، اول این هفته از طریق بانک مرکزی اعلام شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه گمرک‌ها موظف هستند که بعد از این ابلاغ، ترخیص را انجام دهند، افزود: البته بخشی از مسئله، هنوز در گمرکات اتقاق نیفتاده است، اما با آقای همتی هم صحبت کردم که این مهم هرچه سریع‌تر انجام شود. هرچند امیدوار بودیم تا این لحظه، موضوع در گمرک حل شده باشد.

وزیر فرهنگ یادآور شد: مسئله گرانی کاغد فقط به گمرک محدود نمی‌شود و تامین ارزی که مشخص نبود، ارز ۴هزار و دویست تومان باشد یا نیمایی، مزید بر علت شده است، اما امیدوارم تا هفته آینده، ۶ یا ۷هزار تن کاغذی که در مسیر ترخیص گمرک است در بازار عرضه شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار