توزیع ۱۲۶ تن مرغ منجمد در استان کردستان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از آغاز سال جاری تا پایان اردیبهشت ۹۸، بیش از ۵۳۳ تن برنج تایلندی و ۵۰ تن برنج هندی و ۱۲۶ تن مرغ منجمد جهت دسترسی اسان مردم کردستان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، شهریار حنیفی در جلسه کارگروه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از آغاز سال جاری تا پایان اردیبهشت ۹۸، بیش از ۵۳۳ تن برنج تایلندی و ۵۰ تن برنج هندی و ۱۲۶ تن مرغ منجمد جهت دسترسی اسان مردم شریف کردستان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده و در حال حاضر نیز ۶۰۲ تن برنج (۱۱۲۱) در انبار‌های غله موجود است.

وی افزود:از ابتدای سالجاری در دو مرحله برای مصرف خانوار ۸۰۲ تن شکر به استان کردستان اختصاص یافت که با موجودی قبلی شکر در استان ۱۱۵۰ تن شکر توزیع شد و در حال حاضر نیز ۳۵۰ تن شکر در استان موجود است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:شکر مصرفی صنف و صنعت که به قنادی‌ها و کارخانجات تولید قند اختصاص دارد نیز در دومرحله، ئ ۱۶۳۱ تن که از استان همدان و ۸۷۰ تن از استان آذربایجان غربی تامین شده در مجموع ۲۵۰۰ تن در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداده و کل این مقدار را توزیع کرده است.

وی تاکید کرد:گوشت قرمز منجمد برزیلی ۲۶۵ تن، گوشت قرمز سرد گوسفندی وارداتی ۳۲ تن، گوشت قرمز سرد گوساله وکیوم ۱۲ تن توزیع شده همچنین از ۲۰ تن خرمای مضافتی که از طریق شرکت تعاون روستایی از استان‌های جنوبی کشور خریداری شد ۱۸ تن و نیم توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز وارداتی به دوطریق به مصرف استان می‌رسد افزود:گوشت وارداتی از دوطریق خصوصی و دولتی به مصرف مردم استان میرسد بخش خصوصی تا این مقطع ۳۱۰ تن گوشت توزیع نموده و از طریق فروشگاه بهاره شهرک بهاران در حال توزیع است.

شهریار حنیفی ادامه داد:شرکت پشتیبانی اموردام نیز به عنوان بخش دولتی تا این مقطع از مقدار ۱۴۱ تن گوشت قرمز اختصاص داده شده به استان ۲۴ تن را به دانشگاهها، مراکز آموزشی و مدارس شبانه روزی توزیع کرده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تامین نهاده‌های دامی اظهار داشت:نهاده‌های دامی (کنجاله سویا، جو و ذرت) از طریق شرکت پشتیبانی اموردام توزیع می‌شود که دراین راستای برای تامین ذرت در سال ۹۸ مقدار ۲۲۴۰ تن به استان ابلاغ شده که تا امروز ۲۲۰۰ تن جذب و توزیع شده است..

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد:۴۵ هزارو ۷۹۶ تن حواله برای کنجاله سویا تا این مقطع از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان صادر شده که از این مقدار ۳۲۰ هزار تن توسط بخش خصوصی جذب شده است.

به گفته حنیفی:با ابلاغ ۳۰۰ تن جو به استان کردستان تا امروز کل ۳۰۰ تن جذب و توزیع شده است.

انتهای پیام/ع

در دو مرحله برای مصرف خانوار ۸۰۲ تن شکر به استان کردستان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.