در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛

بررسی بسته افزایش توان تولید در کارگروهی ویژه کلید خورد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تقویت توان و ایجاد رونق در تولید، بسته جامعی است، خواستار بررسی بیشتر آن توسط کارگروهی ویژه شد.

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلسه اردیبهشت ماه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل اتاق بازرگانی ایران آغاز به کار کرد.

در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نمایندگان بانک مرکزی و قوه قضائیه و فعالان اقتصادی حضور دارند.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه اردیبهشت ماه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی ایران درباره تقویت توان و ایجاد رونق در تولید کشور، بسته‌ای خوب و جامع است که در دو مرحله اجرا می‌شود که درباره چالش‌های ساختاری آن در جلسه دیگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دژپسند افزود: پیشنهاد من این است که کارگروهی را برای بررسی بند به بند این بسته تعیین و بعد درباره آن تصمیم گیری کنیم البته بهتر است رئیس کل گمرک در جلسات آتی شورای گفتگو حضور داشته باشد تا بتوان بهتر تصمیم گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: باید از دستگاه‌های اجرایی دست کم یک نماینده و همچنین نمایندگان بیشتری از مجلس و قوه قضائیه و همچنین نمایندگان اصناف مختلف از بخش خصوصی بدون محدودیت در این جلسات حضور داشته باشند.

بر این اساس، با توافق اعضای شورای گفتگو مقرر شد که نمایندگانی از طرف مجلس، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، معاونت حقوقی رئیس جمهور و شورای گفتگو ماده ٦١ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را بررسی و پس از جمع بندی به شورای گفتگو بازگردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.