وزیر کشور خبر داد؛

برنامه‌های وزارت کشور و سازمان برنامه بودجه برای رونق تولید

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: امروز در وزارت کشور جلسه‌ای تحت عنوان جلسه منطقه‌ای داشتیم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز گفت: امروز در وزارت کشور جلسه‌ای تحت عنوان جلسه منطقه‌ای داشتیم.

وزیر کشور در ادامه افزود: طبق تکلیفی  برنامه انجام  و با هماهنگی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد  اگر ۹ منطقه در کشور متشکل از استان‌های مختلف داشته باشیم. بسیاری از برنامه ریزی‌ها و اقدامات را در حوزه اقتصادی، تولیدی، تجارت و اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌هایی که استان‌های مختلف دارند انجام دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: دومین جلسه بود که ما تشکیل دادیم، منطقه ۳ شامل ایلام کرمانشاه لرستان و همدان بود در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد. معتقد هستیم ظرفیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های استانی  می‌توانند در جهت رشد استانی و ملی موثر باشد و اگر  امکانات مناطق را در هم تلفیق کنیم، می‌توانیم به صورت مکمل استان‌ها را به یکدیگر پیوند دهیم.

وی افزود: میتوانیم در یک منطقه بازار بزرگ منسوجات و یا دیگر بازار‌ها را داشته باشیم و  تجارت را به صورت مشترک و یا گردشگری را به صورت منطقه‌ای داشته باشیم. به هر حال اصول کار مطرح شده و تصمیمات گرفته شده است. همچنین در کل کشور در قالب مطالعات آمایشی صورت گرفته است. ما درحال تالیف مطالعات آمایشی در غالب مطالعات تلفیقی منطقه‌ای هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه بخشی از پروژه مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت. قرار است استان‌ها به طور مشترک در پروژه‌ها کار کنند تا انشاالله  بتوانیم گام‌های بلندی در این حوزه برداریم. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم گام بلندی در جهت خودکفایی کشور، استقلال اقتصادی بیشتر، در جهت به کارگیری منابع با بهره‌وری بالا و در نهایت در حوزه مقاومت و استقامت منطقه‌ای و ملی برداشته شود.

وی گفت: در همه دستگاه‌های اجرایی این موضوع بین بخشی و ملی است. باید هم در سطح استانی و هم در سطح منطقه‌ای بین استان‌ها مشارکت ایجاد شود. به دلیل اینکه کار جدید است و قطعا در مسیر با مشکلات و مسائلی روبرو خواهیم شد. این کار در حوزه بین المللی و در کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته کار جدیدی نیست، بیشتر کشور‌های دنیا این کار به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود. امیدواریم گام بلندی در این زمینه برداریم. مکمل این کار در آینده این خواهد بود که نظام برنامه ریزی، نظام بودجه ریزی، نظام بانکی و پولی، نظام مالیاتی و نظام اداری ما همه در قالب منطقه ایفای نقش کنند. اگر این نظامات با توجه به برنامه‌ریزی خود را انطباق دهد قطعا می‌توانیم ظرفیت‌های بسیار بالایی را در استان‌های مناطق فعال کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار