نماینده جایکا در ایران:

اردبیل مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود

نماینده جایکا در ایران گفت: استان اردبیل در محدوده کلاسیک گردشگران خارجی نیست، اما می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تتسو ایزونو، نماینده جایکا در ایران در جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) گفت: استان اردبیل در محدوده کلاسیک گردشگران خارجی نیست، اما می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران خارجی خواهد بود.

وی افزود: استان اردبیل منابع اکوتوریسمی غنی دارد که راه‌های دسترسی به آن‌ها باید باز تعریف شود و این موضوع در پایان مطالعات مشخص خواهد شد.

نماینده جایکا در ایران تصریح کرد: این طرح در سه فاز عملیاتی می‌شود که فاز مطالعاتی آن ۲ ماه به طول می‌انجامد و فاز نهایی نیز در مدت زمان سه سال انجام می‌گیرد.

ایزونو بیان داشت: برند سازی منطقه‌ای در حوزه گردشگری در اردبیل که مورد تاکید مدیر کل محترم است جزء برنامه‌های ما نیز هست و در این خصوص در شهر‌های قشم و انزلی ایران نیز طرح‌های مشابهی کار شده است.

وی با اشاره به اینکه ما باید ابتدا بدانیم که چه نوع گردشگرانی وارد اردبیل می‌شوند، ادامه داد: تاکیدات شما در مورد ثبت جهانی سبلان برای ما نیز مهم است و در این خصوص به مجموعه میراث فرهنگی استان اردبیل کمک خواهیم کرد.

نماینده جایکا در ایران بیان داشت: افزایش ماندگاری گردشگران در اردبیل هم جزء اولویت‌های این طرح است که در این زمینه تعریف مسیر‌های جدید گردشگری از جمله مسیر پیاده روی شهری از جمله برنامه‌های است.

انتهای پیام/ح

توسعه گردشگری شمالغرب کشور

برچسب ها: گردشگری ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.