برگزاری همایش روز ملی جمعیت در مازندران

همایش روز ملی جمعیت با هدف راهکار‌های پویایی و نشاط اجتماعی، امروز ۳۰ اردیبهشت در ساری برگزار می‌شود.

رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: این همایش ملی به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور مشاوران، مددکاران بهزیستی، مدرسان آموزش خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، رابطان بهداشت و کارشناسان سلامت سی ام اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در مرکز بهداشت استان برگزار می‌شود.

وی افزود: سیاست‌های کلی جمعیت به مواردی مانند جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری و شیردهی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و همچنین آموزش مهارت‌های اشاره می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت:جمع استان طبق آخرین سرشماری ۳ میلیون و ۴۳ هزار و ۷۲۷ نفر است که که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۵۳ نفر را آقایان و یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۷۰۴ نفر را خانم‌ها  تشکیل می‌دهند.

رجبی افزود:از این تعداد جمعیت ۵۴ در صد در شهر عا و ۴۶ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

وی گفت: بیشترین نام دختر به ترتیب فاطمه، هلما، فاطمه زهرا و بیشترین نام پسر به ترتیب امیرعلی و ابوالفضل است.

وی افزود: به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت هرسال مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم کشور به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/س
 
 

همایش روز ملی جمعیت در مازندران در حال برگزاری است

برچسب ها: طلاق ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار