سایت نگهداری گوزن زرد دزفول از خسارت سیل در امان نماند

رئیس پارک ملی دز از خسارت دیدن سیل اخیر به تاسیسات گوزن زرد در اشهرستان دزفول خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز با اشاره به سیل فروردین ماه سال جاری در شهرستان دزفول گفت: ساختمان، تاسیسات و سایت گوزن زرد دزفول حدود ۵۰ میلیارد ریال در این سیلاب خسارت دیدند.

وی اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب، در ساختمان پارک ملی دز مستقر شدیم، ولی امیدواریم با اعطای اعتبار هرچه سریع‌تر خسارت‌ها جبران شوند.

قپانچی پور با بیان اینکه گوزن‌های زرد این سایت در سلامت کامل هستند، افزود: این گوزن‌ها در چندین نوبت مشاهده شده اند و تاکنون هیچ موردی از تلفات آن‌ها در سایت دزفول گزارش نشده است.

دستگیری عوامل سم ریزی و قطع درختان کنار در رودخانه لوره و پارک ملی دز

رئیس پارک ملی دز همچنین با اشاره به قطع درختان کنار بیان کرد: ۲ نفر از عاملان قطع گسترده درختان کنار و بارگیری آن‌ها با تریلر در جنوب پارک ملی دز نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رضا قپانچی پور با اشاره به دستگیری ۲ نفر از صیادان غیرمجاز گفت: این صیادان غیرمجاز با سم ریزی در رودخانه لوره در فصل ممنوعه، قصد صید ماهی داشتند که با تلاش ماموران پارک ملی دز شناسایی و حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این ۲ نفر متخلف اقدام به بریدن ۷ درخت کنار کرده بودند.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.