رها سازی و دفن غیر اصولی پسماند مشکلی جدی در فراشبند فارس

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فراشبند گفت: رهاسازی و دفن غیراصولی پسماند، معضل جدی در این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی مردانلو، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فراشبند در نشست کارگروه پسماند شهرستان فراشبند بیان کرد: تفکیک پسماند‌ها از مبدا یکی از راه حل‌های تاثیر گذار در مدیریت پسماند بوده، که در حال حاضر در شهر‌های کوچک و روستا‌ها سهم تفکیک زباله از مبدا بسیار ناچیز است و مدیریت پسماند به ابتدایی‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند جمع آوری، تفکیک و بازیافت زباله باید اصولی و فنی باشد و این موضوع نیازمند برنامه ریزی مناسب مدیریت‌های شهری و روستایی بوده، افزود: تفکیک پسماند‌ها از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است، و آگاه‌سازی و آموزش برای انجام این امر باید فراگیر شود که همواره در سبد آموزش افکار عمومی قرار داشته باشد تا فرآیند جمع آوری زباله شکل عادی به خود بگیرد.

مردانلو، جمع آوری و دفع ضعیف پسماند‌های شهری و روستایی را عاملی جدی در تهدید حیات گونه‌های جانوری و گیاهی دانست و تصریح کرد: دفن اصولی پسماند‌ها توسط شهرداری فراشبند و منطقه نوجین از توابع بخش مرکزی این شهرستان یک ضرورت است که باید هر چه زودتر از سوی این نهاد‌ها به طور صحیح دنبال شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فراشبند ادامه داد: ادغام محل دفن پسماند‌های شهر‌های فراشبند، نوجین و دهیاری‌های بخش مرکزی، حصار کشی محل دفن پسماندها، ایجاد آتشبر در اطراف محل دفن پسماند برای پیشگیری از آتش سوزی، جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی اطراف چاه‌های آب و تسریع در تعیین تکلیف محل دفن پسماند شهر دهرم از جمله موارد اولویت دار این حوزه است که باید با جدیت پیگیری شود.

شهرستان فراشبند در فاصله ۱۶۴ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

دفن غیر اصولی پسماند معضلی جدی در فراشبند فارس

برچسب ها: فرماندار ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار