آغاز تحقیقات ویژه کمیسیون سلطنتی نیوزیلند درباره حملات کرایست‌چرچ

نخست‌وزیر نیوزیلند ضمن حضور در نشست جهانی مقابله با خشونت‌های آنلاین، از تحقیقات ویژه کمیسیون سلطنتی نیوزیلند در خصوص حملات تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، ضمن حضور در نشست جهانی مقابله با خشونت‌های آنلاین، خواستار حمایت جهانی برای مقابله با این معضل شد.

او همچنین اعلام کرد تحقیقات ویژه کمیسیون سلطنتی نیوزیلند در خصوص حملات تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ که در ماه مارس سال جاری به کشته شدن ۵۱ مسلمان منجر شد، آغاز شده است.

وظیفه این کمیته، تحقیق درباره فعالیت‌های مشکوک مسلحانه در رسانه‌های اجتماعی که به بروز حملات تروریستی و اقدامات نژادپرستانه منجر می‌شود، است.

آردرن ضمن حضور در این نشست که در فرانسه برگزار شده است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون دوم تحقیق با نظارت نهاد سلطنتی نیوزیلند است و تحقیقات آن‌ها تا ماه اوت ادامه دارد. نتایج تحقیقات نیز در تاریخ ۱۰ سپتامبر منتشر خواهد شد.

پس از حملات تروریستی به مساجد شهر کرایست چرچ، دولت نیوزلند تحقیقات درباره علل وقوع چنین حملاتی را آغاز کرد و به سرعت گزارشی در این خصوص منتشر کرد. این در حالی بود که انجمن‌ها و نهاد‌های مذهبی، چنین تحقیقاتی را کافی ندانسته و خواستار بررسی‌های گسترده درباره علت چنین حملاتی شدند. کمیسیون سلطنتی نیوزیلند آمادگی خود را برای ادامه تحقیقات اعلام کرده است.

نشست جهانی مقابله با خشونت‌های آنلاین با سران فرانسه به امید دستیابی به توافقی بین دولت‌ها و شرکت‌های فناوری به منظور حذف محتوای خشن و افراط‌گرایانه از اینترنت برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار