شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد؛

حمایت آمریکا از آل‌سعود به شنیدن توهین‌های مکرر ترامپ می‌ارزد؟

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از رژیم سعودی باج‌خواهی کرد و خواستار دریافت پول‌ بیشتری برای حمایت از این رژیم شد.

حمایت آمریکا از آل‌سعود به شنیدن توهین‌های مکرر ترامپ می‌ارزد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، دونالد ترامپ (در تازه‌ترین اهانت‌های خود به رژیم سعودی) در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا (در تاریخ هشتم مه) گفت: سعودی کشوری بسیار ثروتمند است و چیزی جز پول هم ندارد.

گزارشگر الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: دونالد ترامپ به سعودی به عنوان یک کشور نگاه نمی‌کند بلکه به چشم یک گاو شیردهی که طلا و پول می‌دهد، نگاه می‌کند.

ترامپ حتی پیش از آنکه در ریاست جمهوری برنده شود و به کاخ سفید برود نیز همین نگاه را به سعودی داشت. ترامپ از همان زمان، سیاست باج خواهی از رژیم وهابی سعودی را دنبال می‌کرد. او در مبارزات انتخاباتی‌اش سعودی را گاو شیردهی توصیف کرد که طلا و پول می‌دهد.

ترامپ بار دیگر سریال باج خواهی از رژیم سعودی را تکرار کرد و از ریاض خواست پول‌های بیشتری به آمریکا در برابر حمایت‌های این کشور از آل‌سعود بدهد. ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا گفت سعودی کشوری بسیار ثروتمند است که چیزی جز پول ندارد و معتقدم می‌توانند در ازای دفاع از آن‌ها پول بدهند.


          بیشتر بخوانید:


گزارشگر این شبکه اعلام کرد این نظام مقادیر زیادی تجهیزات نظامی در برابر پرداخت ۴۵۰ میلیارد دلار خریداری می‌کند. رژیم سعودی که سرسپرده آمریکاست مبالغ هنگفتی پول در برابر خرید سلاح به واشنگتن می‌دهد تا بقایش ادامه یابد و از این سلاح‌ها برای سرکوب ملتش یا نابودی کشور‌های همسایه از جمله یمن استفاده می‌کند. واشنگتن نیز از این اقدامات ریاض چشم پوشی می‌کند و سعودی‌ها بیشترین سهم را به شرکت‌های آمریکایی داده‌اند و این شرکت‌ها بر تولید ثروت‌های عظیم نفتی سعودی تسلط یافته‌اند.

ترامپ به باج گیری از رژیم سعودی عادت کرده است و ماه نوامبر گذشته فاش کرد سلمان بن عبد العزیز شاه سعودی بدون حمایت ارتش آمریکا حتی دو هفته هم نمی‌تواند در قدرت بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر السعود
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سرنگونی ال سعود نزدیک هست کارهای که انجام میدهد مانند شاه مخلوع و صدام هست در برابر امریکا دارد برای ماندن در حکومت باج میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا اینقدر هم ساده نیست که تکنولوژی هایش به همین سادگی و به مفت در اختیار عربستان بگذارد .
برای عربستان نقشه هایی دارد ،که باج گیری کوچکترین آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این آل سعود همین جنگ افزارهائی را هم که میخره تکنولوژیشونا آمریکا بهشون نمیده .یعنی اگه آمریکا پشتیبانی نکنه حتی نمیتونن از اونها استفاده کنن و میشن یه وسیله بی ارزش !! پس آمریکا هم خوب میدونه داره چکار میکنه !!! چیزی بهشونمیفروشه که نتونن یه پیچ ازش باز و بسته کنن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آل سعود پوست کلفت تر از این حرفا هستند.
این که چیزی نیست. آمریکا ازشون حمایت بکنه کاراری دیگر هم براش انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای ترامپ زیاد سر به سر بن سلمان نزار ی وقت دیدی بلاییکه سر جمال خاچقچی اورد سرتوهم میاره ها حححح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۳:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اردوغان: هزاران کودک در جنگی کثیف علیه یمن قربانی می‌شوند
رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد شدید از عدم توقف حملات ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن در ماه رمضان گفت: هزاران کودک در نتیجه یک جنگ کثیف، قربانی می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
شادمان
۱۳:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خلايق هر چه لايق ، حق اين بد بخت ها است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمدن ناو ها به خلیج فارس دوهدف دارند ، اول جنگ روانی و بهانه دیگری برای دوشیدن چند باره آل سعود و دلخوش کردن آنهاست تا بگوید ببینید قدرت پوشالی ما را که چگونه با اسباب بازی بصورت انبوه به منطقه آمدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حقشونه
آخرین اخبار