روزنامه سعودی مکه، مقامات حماس را «تروریست» خواند

روزنامه «مکه» در اقدامی که نشان‌دهنده مواضع عربستان بر ضد مقاومت فلسطین است، نام چند رهبر ارشد حماس را در فهرستی تروریستی گنجاند.

انتشار لیست ادعایی ۴۰ تروریست در روزنامه عربستانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از عربی ۲۱، روزنامه سعودی «مکه» لیستی را چهل «تروریست» منتشر کرده است که ادعا می‌کند این ۴۰ نفر در سراسر جهان از اندیشه‌های اخوان المسلمین، که آن را گروهی تروریستی توصیف کرده است، تاثیر پذیرفته اند.

این روزنامه همسو با مواضع ضد مقاومتی عربستان افرادی، چون شیخ احد یاسین، موسس جنبش مقاومت اسلامی حماس، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و برخی از فرماندان این جنبش را تروریست‌هایی خوانده که از اخوان المسلمین متاثر بوده اند.

روزنامه مکه به نقل از پایگاه CEP مدعی شده است که اخوان المسلمین با گروه‌های تروریستی خشن همانند القاعده، داعش و جبهه النصره روابطی راهبردی دارد.

این روزنامه در ادامه آورده است که اخوان المسلمینی که در سال ۱۹۲۸ در مصر تاسیس سپس شاخه‌های آن به سراسر جهان رسید به صورت مستقیم بر برخی از سران تروریستی بارز همچون ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، ایمن الظواهری، سرکرده جبهه النصره، اسامه بن لادن، سرکرده القاعده تاثیر گذاشته است و این افراد از زیر لوای سید قطب (نویسنده و نظریه‌پرداز مصری) که اندیشه‌های افراطی خشونت آمیز داشت خارج شده اند.

همچنین روزنامه مکه برای سرپوش گذاشتن بر نقش عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر، گروه اخوان المسلمین را مسئول این حملات و سایر حملات تروریستی بزرگ در جهان اعلام کرده است.

در لیست منتشر شده این روزنامه همچنین نام یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمان، محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر، عبدالمجید الزندانی و محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام ذکر شده است.

شایان ذکر است، عربستان سعودی که خود حامی مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش است و عامل شهادت هزاران غیرنظامی در سراسر دنیا شده است در تلاش است با «تروریست» خواندن افراد و گروه‌هایی از جمله حماس افکار جهان را از جنایات خود منحرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار