معاون اقتصادی استاندار قزوین:

سال گذشته ۱۲۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سال گذشته ۱۲۶ واحد راکد را به چرخه تولید بازگرداند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگره تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این کارگروه در سال گذشته ۱۲۶ واحد راکد را به چرخه تولید بازگرداند و یکی از الویت‌های سال جاری هم تحقق رونق تولید و احیای شرکت‌های راکد است.

حبیبی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان حدود ۴۸ درصد است، اظهار داشت: قزوین رتبه اول صنایع شوینده و رتبه دوم تولید شیشه و صنایع وابسته را در کشور داراست.

وی درباره تولیدات بخش کشاورزی نیز گفت: بیش از ۳ درصد بازار کشاورزی کشور متعلق به استان قزوین است که توانسته در تولید انگور جایگاه سوم و در تولید زیتون جایگاه دوم کشوری را به دست آورد.

معاون اقتصادی استاندار به ثبت هزار و ۳۰۰ اثر ملی در قزوین اشاره کرد و گفت: وجود پنج درصد آثار ملی کشور در این استان و همچنین بازدید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین نشان از ظرفیت اقتصاد گردشگری استان است.

حبیبی در ادامه به راه اندازی صندوق کشمش تاکستان و ایجاد صندوقی برای زیتون در استان پرداخت و توضیح داد: استان قزوین در حال حاضر در زمینه تولیدات محصولات باغی و کشاورزی به حدی از توانمندی رسیده که جایگاه صادراتی خوبی را در بین کشور‌های همسایه پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: تولید قطعات خودرو، نساجی، محصولات غذایی و انواع خدمات فنی و مصالح ساختمانی از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان است.

حبیبی با یادآوری فعالیت ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در قزوین، گفت: با توجه به فعالیت بسیار خوب استان در حوزه کشاورزی یکی از الویت ها، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای است که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ک

کارگره تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.