سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی درباره برجام اقدام مبارکی است

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی درباره برجام اقدام مبارکی است.

پرویز سروری، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام جدید ایران در برجام و کاهش تعهدات گفت: اقدام دیرهنگام شورای عالی امنیت ملی را اقدام مبارکی می‌دانم اما فکر می‌کنم این اقدام لازمی هست، اما کامل نیست.

وی افزود: این اقدام، بسیار دیرهنگام اجرا شد و فرصت سوزی‌های جدی را برای مردم رقم زد، اما با این وجود آغاز خوبی است و باید این روند را با جدیت پیش ببریم.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان طور که دیدید دیروز فرانسوی‌ها با جسارت و گستاخی بیش از اندازه اعلام کردند ایران حق ندارد در رابطه با حق مسلم خود، طبق برجام اقدامی را انجام دهد و اگر انجام دهد به تحریم‌های اروپایی دچار می‌شود.

سروری تاکید کرد: اعلام فرانسوی‌ها به این معنی است که آنها در برجام به تعهدات خود عمل نکردند اما اگر ما بخواهیم نسبت به آنها اعتراض کنیم با تحریم‌های اروپایی و مخالفت‌های جدی آنها مواجه می‌شویم؛ رفتار آنها حکایت از این دارد که هرچقدر ما عقب‌نشینی کنیم، آن‌ها جلوتر می‌آیند و حتی فراتر از مفاد برجام جلو می‌روند.

وی با بیان اینکه اقدام دیرهنگام ایران می‌تواند قابل تامل باشد، گفت: استمرار این رفتار موجب می‌شود ما رفته رفته حقوق خود در برجام را احیا کنیم و به ۴+۱ اعلام می‌کنیم که صبر ایران لبریز شده و اگر اروپایی‌ها بخواهند وقت کشی آمریکایی‌ها را ادامه دهند، ما اقدامات عملی را نشان خواهیم داد.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: به نظر من ۶۰ روز فرصت زیادی برای اروپایی‌هایی است که بار‌ها از ما فرصت گرفتند و نشان دادند که بدعهد هستند.

سروری خاطرنشان کرد: می‌توانستیم فرصت کمتری به آنان دهیم چرا که اروپایی‌ها اگر بخواهند کاری انجام دهند، زودتر از اینها هم می‌توانند کاری کنند و اگر نخواهند در این ۶۰ روز برنامه ریزی جدیدی برای تضعیف ما و حقوق ما انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار