حامد کرزی:

زمان برگزاری لوی جرگه مناسب نبود/ از پیش می دانستم که طالبان نتیجه لوی جرگه را رد می کند

رئیس جمهور پیشین افغانستان ضمن نامناسب خواندن زمان برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح گفت: از پیش می دانستم که طالبان نتیجه لوی جرگه را رد می کند.

 

زمان برگزاری لوی جرگه مناسب نبود/ از پیش می دانستم که طالبان نتیجه لوی جرگه را رد می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در سخنانی تاکید کرد که وحدت نظر در برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح وجود نداشت.

وی اظهار داشت: لوی جرگه مشورتی صلح در زمان مناسب از سوی حکومت برگزار نشد و من از پیش به رئیس جمهور گفته بودم که اکنون زمان مناسبی برای برگزاری آن نیست.

کرزی افزود: بهتر بود لوی جرگه در اول روند صلح و یا در پایان کار راه اندازی می شد. زمان برگزاری لوی جرگه مناسب نبود و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی و دیگر بزرگان کشور به برگزاری این نشست خوشبین نبودند.

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: و من از حضور نیافتن در این جرگه پشیمان نیستم و از پیش می دانستم که طالبان نتیجه لوی جرگه را رد می کند.

به گفته وی، به استثنای یک ماده قطعنامه جرگه که در آن برداشت های متفاوت از دین اسلام از عوامل بزرگ جنگ در افغانستان خوانده شده، تمام مواد آن صلح خواهانه و قابل پذیرش همه است.

گفتنی است که لوی جرگه مشورتی صلح از روز 9 ثور/ اردیبهشت آغاز به کار کرد و پس از 5 روز با صدور قطعنامه بیست و سه ماده‌ای که حاوی پیشنهادات اعضای این جرگه درباره صلح افغانستان بود پایان یافت.

این لوی جرگه در حالی برگزار شد که جمع زیادی از سیاست مداران افغانستان ار جمله حامد کرزی آن را تحریم کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار