شکست حصر اقتصادی با تکیه بر امید و توکل به خدا

امام جمعه بندرعباس گفت: با امید و توکل به خدا حصر‌های اقتصادی را می‌شکنیم و دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

نمازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:همانطور که با امید و توکل بر خدا توانستیم حصرآبادان را بشکنیم و خرمشهر آزاد شد، امروز نیز با امید و توکل به خدا حصر‌های اقتصادی را می‌شکنیم و دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

وی افزود:ملت ایران اسلامی که با دست خالی و با امید پوزه دشمن را در خرمشهر را به خاک مالید امروز با وجود همه امکانات و دستاورد‌های مهم در کشور نا امید نمی‌شود.
وی با اشاره به آیه ۵۶ سوره حجر مبنی بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه گفت: نا امید کردن مردم از سوی هرکسی و با هر وسیله‌ای از مصداق‌های مهم بی تقوایی است.
امام جمعه بندرعباس گفت: نا امیدی کار گمراهان (ضالین) است و اگر جامعه احساس نا امیدی کرد خط فکری آن جامعه اشتباه است، زیرا جامعه رحمانی ناامید نمی‌شود.
آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به آیه ۸۷ سوره یوسف، به اهمیت تجسس نکردن در کار مردم اشاره و بدگمانی را مقدمه تجسس و تجسس را نیز مقدمه گناه دانست و افزود: ناامیدی کار کافران و گمراهان است.
وی گفت: اگر تجسس در کار دیگران را کنار بگذاریم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: نا امیدی از گناهان کبیره است و دشمن نیز به دنبال بی تحرک کردن و گرفتن امید در جامعه ماست پس هرچه تلاش ما برای امید دادن به مردم بیشتر شود دشمنان ما نیز مایوس‌تر می‌شوند.
آیت الله نعیم آبادی در پایان بر اهمیت کمک به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها تاکید کرد و گفت: مردم باید خلا وجودی زندانی در خانواده‌های آن‌ها را پر کنند تا اگر خانواده‌ای سرپرست آن در زندان است، فرزندان آن‌ها احساس کمبود نکند.
امام جمعه بندرعباس کمک به خانواده زندانیان را نیز مصداق امیدآفرینی وبرقراری نشاط و شادی در خانواده‌های زندانیان دانست.
انتهای پیام/ز


خطبه های نماز جمعه بندرعباس

برچسب ها: نمازجمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار