ویدئویی زیبا از پرواز فلامینگوها بر فراز دریاچه ارومیه

ویدیویی زیبا از پرواز فلامینگوها بر فراز دریاچه ارومیه را که پس از مدت‌ها و با افزایش بارش‌ها رخ داده است، مشاهده می‌کنید.

پرواز فلامینگو ها بر فراز دریاچه ارومیه+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش سطح و کاهش شوری آب دریاچه ارومیه، فلامینگوها پرندگان بومی پارک ملی دریاچه ارومیه بار دیگر بر فراز این تالاب بین‌المللی به پرواز درآمدند. وضعیت مطلوب زیستگاهی، تغذیه مناسب، عمق کم آب و امنیت حاکم سبب مهاجرت بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی به خصوص فلامینگوها به تالاب‌های شهرستان نقده شده است.

بنا بر تحقیقات انجام شده از ۱۲ سال پیش تاکنون نمودار تراز آب پارک ملی دریاچه ارومیه رو به پایین است و مطالعات مدیریت زیست بوم حوضه آبریز این دریاچه که با همکاری بانک جهانی به اتمام رسیده است، نشان می‌دهد دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه شور جهان تا کمتر از ۲۰ سال آینده با بحران شدیدی مواجه می‌شود.

پارک ملی دریاچه ارومیه با ویژگی‌های خاص خود بعد از دریاچه شور بحرالمیت به عنوان دومین دریاچه شور و بزرگ در جهان شناخته می‌شود، این دریاچه به عنوان بزرگترین تالاب دائمی با دارا بودن ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک قابلیت‌های زیادی را در دل خود جای داده است.

در ادامه ویدئویی زیبا از پرواز فلامینگوها بر فراز دریاچه ارومیه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.