در صحن علنی؛

وزارت کار مکلف به آموزش استادکاران در زمینه احیای بناهای تاریخی شد

نمایندگان مجلس وزارت کار مکلف را به آموزش استادکاران در زمینه احیای بنا‌های تاریخی کردند.

وزارت کار مکلف به آموزش استادکاران در زمینه احیای بناهای تاریخی شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی مواد ۴، ۵ و ۶ طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی-فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بنا‌های تاریخی و فرهنگی را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در ماده ۴ این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان‌های تجربی در زمینه‌های حفاظت و احیای بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی اقدام کند.

نمایندگان در تبصره این ماده مقرر کردند: سازمان میراث فرهنگی موظف است ساز و کار طراحی و اجرای فعالیت‌های مرتبط را به گونه‌ای برنامه ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیرو‌های موضوع این ماده در اولویت قرار گیرد.

نمایندگان در ماده ۵ این طرح مقرر کردند: وزارت خانه‌های علوم، آموزش و پرورش مکلفند با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، سرفصل محتوای دروس و شیوه آموزش رشته‌های مرتبط با حفاظت و احیای بنا‌ها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی با رویکرد مهارت آموزی در این تخص‌ها را اصلاح و یا تکمیل کند.

نمایندگان در ماده ۶ این طرح، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصای مربوط به بنا‌ها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی اقدام کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

نمایندگان همچنین در ماده ۷ این طرح، بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کردند اسناد مالکیت مربوط به بنا‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی را که مالیات آن‌ها قابل انتقال باشد به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات مرمت و احیا بپذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار