باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ترویج روزه‌خواری در فضای مجازی، پروژه‌ جدید بی‌بی‌سی و اکانت‌های فارسی زبان صهیونیستی! +تصاویر

چند سالی است که با نزدیک شدن به ماه رمضان، جریانی با هدف ترویج روزه‌خواری در فضای مجازی و رسانه‌های ضدانقلاب فعالیت می‌کند.

ترویج روزه‌خواری در فضای مجازی، پروژه‌ جدید بی‌بی‌سی و اکانت‌های فارسی زبان صهیونیستی! +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال همزمان با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، جریانی با هدف ترویج روزه‌خواری و شکستن قبح گناه بزرگ روزه‌خواری در فضای مجازی و رسانه‌های ضدانقلاب ایجاد می‌شود؛ بانیان و گردانندگان این صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و تلگرام به صورت کاملاً سازمان‌یافته ضمن درخواست از مخاطبان خود برای روزه‌خواری و گرفتن عکس از وعده غذایی ناهار در ماه مبارک رمضان، اقدام به انتشار محتوای خلاف مبانی اسلامی و به سخره گرفتن مبانی فکری و اعتقادی اسلامی می‌کنند.

شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی نیز در این پازل نقش پر رنگی ایفا می‌کند و به تازگی با ارائه گزارش‌ها و مطالبی سعی دارد مردم را از روزه گرفتن در این ماه مبارک رمضان نهی کند. به طور مثال بی بی سی فارسی در روزهای اول ماه مبارک رمضان امسال با انتشار مقاله‌هایی با عنوان "نخوردن صبحانه شما را می‌کشد" و برنامه ⁧«#شما⁩» از برنامه‌های وابسته به این شبکه با انتشار محتوایی با عنوان "زیان‌های نخوردن صبحانه" به استقبال این ماه رفتند و با انتشار این گونه مطالب به نحوی سعی می‌کنند روزه گرفتن را خطری برای سلامتی انسان طلقی کنند.

گزارش

گزارش

درحالی که سال‌هاست پزشکان و محققان مطرح غربی درخصوص فوائد روزه گرفتن برای سلامتی انسان مطالب مفید زیادی را ارائه داده‌اند و روزه گرفتن طولانی مدت را بزرگترین ضامن سلامتی بدن می‌دانند. تا حدی که بسیاری از پزشکان آمریکایی برای بیماری‌هایی مانند فشار خون زیاد، سرطان خون، امراض عصبی، امراض کبد، امراض معده و روده، سردرد مزمن، روزه‌داری طولانی مدت تجویز می‌کنند.

به طور مثال متخصصان تغذیه دانشگاه شیکاگو اعلام کرده اند روزه گرفتن در جلوگیری از پیشرفت اختلالاتی که می‌تواند زمینه‌ساز مرگ زودهنگام و ناگهانی انسان‌ها باشد، پیامد‌های مثبتی را به همراه دارد. همچنین رئیس موسسه ملی علوم اعصاب آمریکا اعلام کرده است روزه گرفتن در دوره‌های زمانی مشخص از سلول‌های عصبی در برابر هرگونه استرس و فشار‌های روحی ـ روانی محافظت می‌کند. محققان دانشگاه کالیفرنیا نیز با مطالعه بر روی افراد روزه‌دار دریافتند روزه گرفتن از بهترین و ایمن‌ترین رژیم‌های غذایی است که می‌تواند در بهبود شرایط بدن کارساز باشد.

با این وجود حقیقتی که در این بین نمایان می‌شود این است شبکه بی بی سی فارسی و دیگر شبکه‌های ضد‌انقلاب با راه‌اندازی جریاناتی که چندان پایه علمی قوی نیز ندارد سعی می‌کنند مردم را از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان منع و آنان را تشویق به روزه‌خواری در ملاء عام کنند.

یکی دیگر از ماموریت‌های دشمن در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی که چند سالی است شاهد آن هستیم تبلیغ و تحریک مردم به روزه‌خواری در ملاء عام است. متن‌های مضحک و خنده‌داری که با غلط‌های املایی بسیار توسط اکانت‌های فارسی زبان اسرائیلی در فضای مجازی منتشر می‌شود و اغلب توسط کاربران این شبکه‌های اجتماعی مورد تسمخر و شوخی قرار می‌گیرد، سرشار از تناقضاتی است که نشان می‌دهد این جریان از سوی کشور‌های خارجی و توسط افرادی که حتی به زبان فارسی تسلط کافی ندارند هدایت می‌شود. در ادامه می‌توانید تعدادی از واکنش‌های طنز کاربران فضای مجازی به توییت یکی از اکانت‌های فیک فارسی زبان که با انتشار مطلبی سعی در ترویج روزه‌خواری در فضای مجازی را داشت، مشاهده کنید.

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

گزارش

در سال‌های گذشته نیز کانال‌هایی با هدف ترویج روزه‌خواری در تلگرام ایجاد شدند که مخاطبانش را به گرفتن عکس از وعده غذایی ناهار در ماه مبارک رمضان تشویق می‌کردند اما نکته جالب و مضحکی که در این فعالیت سازمان یافته وجود داشت این بود که در  این کانال هیچ گونه لینک ارتباطی با مدیر یا ادمین آن وجود نداشت و به این ترتیب مشخص نبود بدون وجود راه ارتباطی با مدیر یا ادمین کانال، چگونه قرار است تصاویر توسط اعضا برای کانال ارسال و به اشتراک گذاشته شود که خود این امر احتمال فعالیت سازمان‌یافته گردانندگان چنین کانال‌هایی برای ترویج روزه‌خواری و ضدیت با مبانی اسلامی را تقویت می‌کند.

کلام آخر

ایجاد و راه‌اندازی روزانه چنین صفحاتی در فضای مجازی و فعالیت آزادانه آنها، زنگ خطری برای مسئولان مربوطه است چراکه بسیاری از مطالب و محتوای تولیدشده در این بستر، حاوی مطالب مجرمانه است که با توجه به اینکه مدیریت کلان این اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خارج از کشور قرار دارد و نمی‌توان هیچ گونه نظارتی بر آنها داشت، این امر می‌تواند تبعات و اثرات مخرب چنین محتواهایی را دوچندان کند و کشورها را با بحران‌های فرهنگی - عقیدتی همراه کند.

گزارش از معصومه شیری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
گزارش خوب و مفید بودی .دشمنان ما برای دشمنی با اسلام دست بع هرکاری می زنند. تو این فضای مردم باید آگاه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اخریه عالی بود مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی برکت ا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون درست نوشته خوارکی . آخه خودشو خوار می کنه چرا شما سعی دارید خوراکی ش کنین . ای باباااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسانی که می توانند واعتقاد دارند که روزه می گیرند و کسانی به هر دلیل معذورند
می خورند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسانی که نمی توانند روزه بگیرند نباید در مکان های عمومی اقدام به خوردن و نوشیدن کنند که جنبه روزه خواری و بی اعتنایی به اعتقادات پیدا کند. اینجا کشور اسلامی است و قانون خودش رو دارد و اگر هم کسی اعتقاد ندارد باید به آن احترام بگذارد.
Canada
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
پارسال طولانی ترین روزه در ایسلند بود .22 ساعت روزه بودند .ما 18 ساعت روزه هستیم .ترا بخدا در مورد هر جیزی .دین ووو خودتون تحقیق کنید .گول این کانال های مزدور نخورید .پیشمان میشوید.باور کنید
Canada
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
روباه ی مکار .فتنه .اتش بیار بی بی سی و امثالم را میشناسند
Canada
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر بی بی سی
Canada
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه کسانی بخاطر الله .فرش قرمز .معروفیت .پول .وووو را از دست داده اند .حتی خانواده .
بعد ما مسلمان بدنیا امده ایم و قدر دین را نمیدانیم .همش بخاطر فقر دانش و عدم درک درست از دین. است.
کتاب را از روی جلدش قضاوت میکنیم .بعد اسلام را میخواهی بشناسی .نباید منو که ادعای دین .میکنم .را الگوی دین قرار دهید .باید قران را با درک بخوانید .من مسلمان شده ام نه .بخاطر اینکه پدر و مادرم یا در خانواده مسلمان بدنیا امده ام .من تمام دین ها را تحقیق کرده ام .بعد اسلام را با تحقیق قبول کرده ام .
Canada
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
برای اینکه به ارامش برسید .روزه بگیرید .تجربه کنید .
چونکه در قران امده .فقط با ذکر خدا دلها ارامش میگیرد
Canada
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسانی که روزه میگیرند .یکسال بدنشان را بیمه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این همه سال خوردی بکجا رسیدی اگر مشکل ازنظر بزشکی باشد عیبی ندارد وگرنه زمستان تمام میشود وروسیاهی ذغال باقی میماند
Canada
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کسانی که به چرندیات و مزخرافات این کانالهای مزدور گوش میکنید و باورشون میکنید .در قران امده .خواب یک نوع مرگ است .چندین نفر حین خواب از دینا رفته اند .حالا خود دانید .
شاید اخرین رمصان تان باشد .به خدا برگردید و توبه کنید .خدا توبه پذیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر رژیم صهیونیستی
Canada
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بالاترین دین که بهش گرویده اند از همه ادیان .اسلام است .از دانشمند .گرفته تا هنرپیشه های هالیوود .خواننده های معروف .ورزشکاران معروف مثل تایسون .بوکسور
بقیه را خودتان در گوگل تحقیق کنید
Canada
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فواید روزه .جلوگیری از پیری زود رس .الزایمر .مرص قند .فشار خون بالا .وووووو بقیه اش را خودتون تحقیق کنید .
بجای عمل جراحی برای جوان شدن .خانم روزه بگیرید .قبول ندارید .خودتون تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین
۱۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فاصله بین سحری و صبحانه شاید دوساعت باشد این همان صبحانه است ازلحاظ متابولیسم علی بدن یک ماه متغیر روزه گرفتن با فاصله ده روزه هر سال بسیار مفید است درضمن عدم صرف قضا تا غروب باعث سوختن ضایعات داخل بافتها میشود که طی سال جمع شده است و تسویه بدن را دارد البته آنها دنبال اصل دین هستند اللهم اشغل ضالمین بالضالمین خدایا ضالمین رابا ضالمین مشغول فرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ظالمین نه ضالمین
United States of America
ک
۱۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدنیست بعضی ازماهادر رابطه بانگه داشتن حرمت ماه رمضان ازمردم بااخلاق اندونزی ومالزی یادبگیریم که چطوربه ارزشهای اخلاق ودین،باجان ودل احترام میگذارند!آندسته ازمردم که یادخداروفراموش کنند آخرش ضررکنندگان واقعی ودچارانحطاط اخلاقی وفسادوتعفن خواهندشد
Canada
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در قران امده .اگر فواید روزه را میدانستید .همه روز روزه میگرفتید .این کانالهای معاند .خائن .جاسوس .فتنه جنگ فرهنگی .اقتصادی و اجتماعی با کشور عزیزمان دارند و به دنبال اشخاص توخالی و سطحی اند تا با چرندیات و مزخرافات شون پر شون کنند .اهل تحقیق هم نیستند که راجع به فواید روزه تحقیق کنند .منتطر فتوای من و تو و بی بی سی و امثالم هستند .اونها که اصلا وجدان و صداقت ندارند .جن را فرشته .فرشته را جن ....ظالم را مظلم و مظلم را ظالم جا میزنند .جای بسی تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر دشمنان اسلام و مسلمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب برخورد قانونی بشه
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۸:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفانه خیلی از جوونا دیگه روزه نمیگیرن و روزه خواری زیاد شده