عبدالله: مردم افغانستان انتظار دارند طالبان در ماه رمضان جنگ را متوقف کند

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند طالبان در ماه رمضان جنگ را متوقف کند.

عبدالله: مردم افغانستان انتظار دارند طالبان در ماه رمضان جنگ را متوقف کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در پیام خود به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند طالبان در ماه رمضان جنگ را متوقف کند.

عبدالله عبدالله در این پیام گفته است: «ماه مبارک رمضان، فرصتی برای تزکیه نفس، انفاق، همدلی، همسویی و همزیستی در جامعه اسلامی است تا در این مدت اعمال مان را در ترازوی عدل الهی سنجش و آزمایش نماییم و بابت اشتباهات و گناهان‌مان از دربار پروردگار عالم آمرزش بطلبیم.» 

در بخش دیگری از پیام رئیس اجرائی دولت افغانستان آمده است: «در این ماه، دروازه‌های رحمت الهی به روی بندگانش باز می‌شود و خاطیان و گنه‌کاران با توبه و بازگشت به درگاه ایزد متعال، مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرند اما آنانی‌که دست از خشونت و کشتار مسلمانان بیگناه بر نداشته و همچنان به طبل جنگ می‌کوبند، شامل رحمت الهی نمی‌گردند.»

عبدالله افزود: در ماه مبارک رمضان جاری، مردم افغانستان انتظار دارند که خشونت‌های طولانی متوقف شود و آنها بتوانند در فضای آرام به عبادت و نیایش بپردازند.

وی تاکید کرد: «افغانستان سال‌هاست که درگیر جنگ و منازعه است. در چند دهه پسین شاهد بوده‌ا‌یم که گروه‌‌های تروریستی با قرائت نادرست و افراطی از دین، هزاران انسان و مسلمان بی‌گناه را مظلومانه به شهادت رسانیده و شنیع‌ترین اعمال ضد دینی و انسانی را انجام داده‌اند.» 

رئیس اجرائی دولت افغانستان بیان داشت: در ماه مبارک رمضان، همه به ویژه علمای کرام و بزرگان کشور وظیفه دارند که مردم را نسبت به ارزش‌های دین مقدس اسلام و خطر افراطیت و تندروی در جامعه اسلامی آگاه سازند. ابعاد خشونت، جنایت و سوء استفاده از دین در توجیه عملیات تروریستی را برای مردم بازگو و روشن نمایند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای عبد الله جنگ که خاله بازی نیست حالا خوبه شما جای مردم مظلوم یمن نیستید که چندین ساله محاصره هستند و با چند تا کشور در حال جنگ
آخرین اخبار