هدفگذاری برای ارتقای پنج رتبه‌ای فضای کسب و کار استان کرمانشاه

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از هدفگذاری برای ارتقای پنج رتبه‌ای فضای کسب و کار استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرید خلیلی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در گذشته استان کرمانشاه وضعیت مناسبی از نظر شاخص فضای کسب و کار نداشت، گفت : هم اکنون هم در بین استان‌های کشور جایگاه ۲۸ را از نظر فضای کسب و کار داریم.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار تاثیر بسزایی بر جذب سرمایه‎گذاری‌های داخلی و خارجی در استان دارد، گفت : از همین رو تصمیم گرفتیم امسال در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی فضای کسب و کار استان را حداقل پنج رتبه ارتقا دهیم و به جایگاه ۲۳ کشور برسانیم.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد دارایی استان کرمانشاه با اشاره به ۲۸ شاخص اصلی که بر اساس استاندارد‌های بین المللی برای فضای کسب و کار مدنظر قرار دارد، یادآور شد: این شاخص‌ها را می‌توان در سه بخش عمده شامل مرحله اخذ مجوزها، مرحله نگهداری بنگاه‌های اقتصادی و مرحله بعد از نگهداری و احیانا رکود واحد دسته‌بندی کرد.

وی با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید در هر سه بخش فعالیت داشته باشیم، عنوان کرد: هم اکنون تمرکز اصلی ما بر مرحله اول و روند اخذ مجوز‌ها و استعلامات است.

خلیلی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده، افزود: هدف ما این است که در درجه اول زمان اخذ مجوز‌ها را کاهش دهیم و بعد تعداد مدارکی که مورد نیاز است و همچنین هزینه‌ها را پایین بیاوریم.

به گفته این مسئول مقرر شده برای این منظور دستگاه‌ها ظرف مدت هفت روز پاسخ استعلامات را به افراد متقاضی ارائه دهند تا در این بخش شاهد تسریع کار‌ها باشیم.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد دارایی استان کرمانشاه از خرید نرم افزاری با عنوان "پنجره واحد سرمایه‌گذاری در چارچوب فضای مجازی" نیز خبر داد و تاکید کرد: در این سامانه تمام اقدامات و مراحلی که یک فرد برای سرمایه‌گذاری باید طی کند مورد رصد قرار می‌گیرد و هر دستگاهی که کوتاهی کند مشخص خواهد شد.

خلیلی عنوان کرد: همچنین وظایف تک تک دستگاه‌ها را برای کاهش روند اخذ مجوز‌ها مشخص و به آن‌ها ابلاغ کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد، با مجموعه این اقدامات فضای کسب و کار استان کرمانشاه در سال جاری بهبود قابل توجهی داشته باشد.

خلیلی پیش بینی کرد، با بهبود فضای کسب و کار استان شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کرمانشاه باشیم و ادامه داد: شاخص فضای کسب و کار یکی از مهم‌ترین مواردی است که سرمایه‌گذاران برای ورود به یک استان یا کشور به آن توجه می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

جایگاه ۲۸ را از نظر فضای کسب و کار داریم

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.