خسارت بیش از ۱۲ هزار تن محصولات باغی ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: در مجموع به ۱۲ هزار و ۷۵۲ تن محصولات باغی این شهرستان خسارت وارد شده است.

خسارت بیش از ۱۲ هزار تن به محصولات باغبانی ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان از این خسارت کل شامل سرمازدگی و سیل به بخش خسارت سرمازدگی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۲۱ هزار و ۳۱۸ هکتار باغ وجود دارد، گفت: ۱۰ هزار و ۵۴۳ هکتار از این باغات مربوط به باغات انگور است، ۳ هزار و ۶۴۰ هکتار باغات بادام، هزار و ۷۴۴ هکتار باغات میوه‌های هسته دار و نیمی نیز باغات میوه‌های دانه دار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر به وجود ۳ هزار و ۵۸۹ هکتار باغ گردو در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سالانه به طور تقریبی ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن گردو برداشت می‌کنیم.

امیری با اشاره به اینکه تولید سالانه انگور  شهرستان ۲۳۰ هزار تن  است، ادامه داد: میانگین تولید شهرستان در هر هکتار ۲۲ تن است، اما باغدار نمونه ما، چون "محمد غفاری" در روستای افسریه ملایر توانست با اجرای طرح داربستی کردن باغ و رعایت اصول باغداری به تولید ۱۱۰ تن در هر هکتار دست یابد و در سطح کشور به عنوان باغدار نمونه معرفی شود.

وی با اشاره به وقوع سیل و سرمازدگی در سال زراعی ۹۸-۹۷، اظهارکرد: ۲ هزار و ۵۰ هکتار از اراضی تحت کشت بادام دچار سرمازدگی و خسارت سیل شدند و که در این رابطه میزان محصول خسارت دیده ۵۶۴ تن برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه هزار و ۷۵۰ هکتار از باغات انگور ملایر دچار خسارت شد، گفت: میزان محصولات خسارت دیده این باغات ۸ هزار و ۴۰۰ تن تخمین شده شده، همچنین در سیل و بر اثر سرمازدگی اخیر هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات گردو شهرستان آسیب دید که میزان محصولات خسارت دیده حدود هزار و ۵۲۰ تن است.

امیری با بیان اینکه سیل و سرمازدگی به ۳۰۰ هکتار از باغات آلبالوی ملایر و به ۱۸۰ تن محصول این باغات خسارت زد، ادامه داد: ۱۵۵ هکتار از باغات گیلاس شامل ۷۵ تن محصول و ۱۷۵ هکتار از باغات زردآلو شامل ۲۱۰ تن محصول دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سیل و سرمازدگی ۴۵۰ هکتار از باغات سیب و محصولی معادل ۶۳۰ تن دچار خسارت شد، اظهار داشت: ۲۱۰ هکتار از باغات آلو معادل ۲۹۷ تن از این محصول، ۴۵۰ هکتار باغ هلو به میزان برآورد محصول ۶۷۵ تن و ۱۵۰ هکتار از باغات شلیل به میزان ۲۰۳ تن محصول بر اثر سیل و سرمازدگی در سال زارعی ۹۸-۹۷ دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/ب

خسارت بیش از ۵۲ میلیارد تومان به محصولات زارعی ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.